خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد:

دستگیری کلاهبردار ۹ میلیاردی با ۱۴ شاکی در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۴۹۴

فردی که با ظاهرسازی و استفاده از شیوه‌های متقلبانه به بهانه گرفتن وام برای افراد متقاضی بیش از ۹ میلیارد ریال از ۱۴ نفر کلاهبرداری کرده و متواری شده بود ئر اصفهان دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: کلاهبرداری امروزه به عنوان یکی از جرایم خاص و ویژه در جامعه مطرح است و افراد کلاهبردار با ظاهری شیک و رفتاری کاملاً محترمانه و فریبنده اموال و دارایی مردم را به سرقت می‌برند با این تفاوت که در این نوع سرقت مالباخته با رضایت خود اموالش را تحویل می‌دهد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سردار «عبدالرضا آقاخانی» با بیان اینکه برخورد با جرم کلاهبرداری به طور جدی در دستور کار این فرماندهی قرار دارد و در هشت ماهه امسال نیز ۱۵ باند کلاهبرداری توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده است، اظهار داشت: در همین زمینه فردی که با ظاهر سازی و استفاده از شیوه‌های متقلبانه توانسته بود از ۱۴ نفر بالغ بر ۹ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و متواری شود شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: تعدادی از شهروندان با مراجعه به پلیس آگاهی استان طی شکایتی عنوان کردند، برای دریافت وام از طریق آگهی تبلیغاتی به یکی از دفا‌تر خرید و فروش وام مراجعه و از طریق آن با فردی که خود را شخص با نفوذ در دستگاه‌های دولتی معرفی کرده و عنوان داشته می‌تواند برای آنان وام بانکی دریافت کند آشنا شدند.

وی عنوان داشت: این شخص با ارائه یک سری مدارک مبنی بر اینکه امتیاز وامی مصوب در اختیار دارد، اعتماد شاکیان را جلب و آنان را ترغیب به افتتاح حساب در یکی از شعب بانک جهت واریز وام کرده و پس از افتتاح حساب به بهانه‌های مختلف از قبیل بیمه وام و تسهیل در روند دریافت وام، مبالغی را ازآنان دریافت و همچنین با ایجاد رابطه دوستانه برای امور شخصی خود نیز چک‌هایی را از آنان دریافت و سپس متواری شده است.

فرمانده انتظامی استان عنوان داشت: در این زمینه تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی استان مسئول رسیدگی به این پرونده شده و با اظهارات مالباختگان و دریافت مشخصات ظاهری از متهم توانستند رد پایی از وی در یکی از شهرستان‌های اطراف استان به دست آورند.

وی با بیان اینکه در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که این فرد مدت سه سال است که منزل پدری خود را ترک و به صورت مجردی زندگی می‌کند، گفت: سرانجام با اقدامات تخصصی و ویژه پلیسی مخفیگاه این کلاهبردار حرفه‌ای شناسایی و ماموران با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

سردار آقاخانی گفت: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که ۹۱۵ میلیون تومان کلاهبرداری توسط این شخص به صورت نقدی و چکی انجام شده که تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان توسط پلیس آگاهی استان ادامه دارد.

این مقام ارشد انتظامی استان با بیان اینکه متهم پس از تکمیل تحقیقات جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است گفت: توصیه پلیس به شهروندان این است که برای دریافت وام تنها از راه‌های قانونی اعلام شده از طریق بانک‌ها اقدام کرده و از مراجعه به شرکت‌ها و افرادی که خود را صاحب نفوذ و توانمند در دریافت وام معرفی می‌کنند خودداری کنند و فریب ظاهر و حرف‌های فریبنده این گونه افراد را نخورند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز