خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار آذربایجان شرقی:

بدون مشارکت زنان توسعه پایدار محقق نمی شود/ افزایش حضور زنان روستایی در دولت تدبیر وامید

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۹۲۶

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: تحقق اهداف نظام ازجمله سیاست‌های مربوط به اقتصاد مقاومتی بدون حضور و مشارکت زنان میسر نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری استانداری آذربایجان شرقی سعید شبستری در نشست کارگروه تخصصی امور زنان و خانواده استان، با بیان اینکه انسان سالم، مهم‌ترین محور توسعه است، گفت: امروزه دیگر منابعی مانند  معادن، نفت و... محور توسعه نیستند و کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، نیروی انسانی سالم و متخصص را مهم‌ترین مولفه توسعه قلمداد می کنند.

وی عنوان کرد: زنان به عنوان 50 درصد از جمعیت جامعه، قشر موثری هستند که باید در تحقق توسعه پایدار نیز به همین اندازه نقش ایفا کنند.

شبستری اظهار کرد: توسعه، مقوله ای نیست که قابل تفکیک جنسیتی باشد و جامعه‌ای توسعه یافته است که بتواند از تمامی نیروهای انسانی خود استفاده کند.

وی با تأکید بر اینکه زنان باید در حوزه های مختلف آموزشی، علمی، فرهنگی و ... بیش از پیش موثر باشند، افزود: دولت و نظام نیز باید بستری فراهم کنند که زنان بتوانند به وظایف اصلی خود در جامعه بیش از پیش عمل کنند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به نقش موثر زنان در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و سایر برهه های حساس کشور، تصریح کرد: امروز به جرات می توان گفت که اگر همراهی و مشارکت زنان نباشد در حوزه اقتصاد مقاومتی نمی توانیم به موفقیت‌های خاصی دست یابیم.

وی در ادامه با اشاره به نرخ مشارکت 14 درصدی بانوان استان، تصریح کرد: میانگین نرخ مشارکت زنان کشور، 13 درصد است که وضعیت استان در مقایسه با میانگین کشوری؛ بهتر است ولی هنوز با درجه مطلوب و استاندارد، فاصله داریم و باید تلاش ها در این راستا افزایش یابد.

شبستری با تاکید بر لزوم ورود جدی بانوان در حوزه کاهش مشکلات مربوط به آسیب های اجتماعی حوزه بانوان عنوان کرد: خوشبختانه بسیاری از بانوان استان و کشور همچون دکتر داوران، موفقیت های ملی و بین المللی دارند و مایه افتخار نظام اسلامی هستند.

وی با اشاره به تدوین اطلس جامع زنان استان گفت: می توانیم با استفاده از این اطلس به چهره واقعی از زنان دست یافته و برنامه ریزی های مفیدتری برای دستیابی به توسعه پایدار در این حوزه داشته باشیم.

وی خطاب به مدیران حاضر در جلسه گفت: صرف ارائه گزارش عملکرد کیفی کافی نیست و باید عملکردها به صورت آمار و ارقام ارائه شود.

شبستری همچنین از افزایش حضور زنان روستایی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، آموزشی و ... در چهار سال دولت یازدهم خبر داد./

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز