خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

30 درصد دانش‌آموزان کردستان به چاقی مبتلا هستند

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۹۵۷

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، به افزایش وزن در دانش آموزان اشاره کرد و افزود: 30 درصد دانش آموزان استان به چاقی و افزایش وزن مبتلا هستند که باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزام بیدارپور خاطرنشان کرد: یکی از اهداف دانشگاه علوم پزشکی این است که با ارائه آموزش‌های لازم بهداشتی به خانواده ها و دانش آموزان، در زمینه افزایش قد و سلامت جسمی دانش آموزان تلاش کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به نقش مربیان و مشاوران مدارس تأکید کرد و گفت: از وظایف مربیان و مشاوران، آشنا کردن دانش آموزان با مهارت های زندگی است.

بیدار پور با بیان اینکه مهارت ها باید به کار گرفته شود، اظهار داشت: یکی از مهارت ها گفتگو است و برای بیشتر شدن سلامت روان باید مهارت نه گفتن و تفکر نقادانه را در دانش آموزان افزایش دهیم.

وی افزود: دانش آموزان باید در زمینه شناخت تکنولوژی و جهان آشنا شوند و این امر که جزو مهارت هایی است که در جزوات و کتاب های سفیران سلامت وجود دارد، نهادینه شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به شعار سازمان بهداشت جهانی گفت: بیماری‌های روحی و روانی رو به افزایش است و وظیفه سفیران سلامت این است که با آموزش‌های لازم در جهت سلامت روحی و روانی دانش آموزان تلاش کند.

بیدار پور آشنایی معلمان با علائم افسردگی را ضروری دانست و گفت: شناسایی به موقع افسردگی در میان دانش آموزان نقش تاثیرگذاری در پیشگیری و درمان این بیماری دارد و از تأخیر و غیبت در کلاس‌ها جلوگیری می کند.

وی به همکاری مشاوران در مدارس اشاره کرد و گفت: معلمان باید به علائم افسردگی دانش آموزان توجه کنند و آنان را به روانشناسان و مراکز بهداشتی مربوطه معرفی کنند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز