خبرگزاری کار ایران

اولین شهردار شورایی شهر مشهد مطرح کرد:

انتقاد از وضعیت حال حاضر شهر مشهد/ شهر سزاوار ساکنین و زائرین نیست

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۷۳۲

اولین شهردار شورایی شهر مشهد در یادداشتی از وضعیت کنونی شهر مشهد انتقاد کرد و آن را سزاوار ساکنین نجیب و زائران مشتاق امام رضا(ع) ندانست.

به گزارش ایلنا، متن یادداشت احمد نوروزی که در اختیار خبرگزاری ایلنا قرار گرفته به شرح زیر است:

وضعیت حال حاضر شهر مشهد، به هیچ وجه سزاوار ساکنین عزیز و نجیبش نیست. برای ساختن این شهر مقدس، باید همه نخبگان و فرهیختگان حوزه های مدیریت گرد هم بیایند و برای مشکلات مبتلابه شهر چاره اندیشی کنند.

مشهد با وجود سالیانه 25میلیون زایر مشتاق حضرت رضا(ع) شهری متفاوت است و مشکلاتی نظیر فقر و بیکاری در این شهر، اگر برنامه ریزی دقیق و منسجمی وجود داشته باشد، با نسخه های بومی و محلی قابل حل است.

وقتی به کلان شهرهای دیگری همچون اصفهان و تبریز نگاه می کنیم که هیچ کدام از مزیت های شهر مشهد برخوردار نیستند و سرعت توسعه و رفاه مردم را در آن شهرها با مشهدالرضا(ع) مقایسه می کنیم، پی به وجود یک خلاء عظیم مدیریت سیستمی در اداره این شهر می بریم ، که علت اصلی به صحنه آمدن اینجانب، کمک به رفع همین موانع و تنگناها در مدیریت کلان شهر مذهبی مشهد است.

ما در سایه وحدت و همدلی باید بتوانیم شرایط مناسب تری را برای شهروندان مشهد ایجاد نماییم. شهری که هر سال پذیرای سیل عاشقان حریم ولایت است نباید در حوزه آسیب های اجتماعی، چنین شاخص هایی داشته باشد. امروز مشهد از حاشیه نشینی بالغ بر ١.٥ میلیون شهروندش در رنج است. بحران بی آبی، به پشت دروازه های شهر رسیده است. گره های کور ترافیکی، هر سال، میلیون ها نفر / ساعت وقت و میلیاردها تومان هزینه به ساکنین این شهر تحمیل و آلودگی هوا سلامت آنان را تهدید می کند.

معابر و خیابان های شهر عملا به پارکینگ تبدیل شده است و این ها نشان می دهد ما برای آینده مشهد برنامه ریزی نکرده ایم و متناسب با نیازهای رو به رشد اهالی شریف و زائرین این قطعه از بهشت، اقدام ننموده ایم.

«گردشگری زیارت» یکی از بزرگ ترین پتانسیل های شهر مشهد است، اما واقعا چرا این مزیت منحصر به فرد نتوانسته در توسعه و آبادانی شهر موثر واقع شود.

با ایجاد رکود در حوزه ساخت و ساز، اقشار آسیب پذیر و کارگران پرتلاش این بخش، شغل شان را از دست داده اند و هزاران کارگر شریفی که در صنعت ساختمان و کارخانه های تولید مصالح و لوازم ساختمانی مشغول کار بوده اند، از کار بیکار شده اند. در حالی که میتوانست در این حد گسترده نباشد

مهم ترین دلیل حضور بنده در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مقدس مشهد، ایجاد تغییر در نحوه مدیریت شهر با تفکر سیستمی و آغاز دور تازه ای از فعالیت و پویایی اقتصادی در شهر با مشارکت همه جانبه شهروندان است. امیدوارم با حضور گسترده مردم در پای صندوق های اخذ رای و انتخاب مدیران کاربلد و باتجربه ای که برای اداره شهر مشهد، دارای برنامه منسجم و حمیت تیمی هستند، روزهای بهتری را برای پایتخت معنوی ایران اسلامی رقم بزنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز