خبرگزاری کار ایران

بازدید ۱۰ هزار و ۴۴۶ نفر گردشگر نوروزی از قلعه فلک الافلاک خرم آباد

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۷۰۴

مدیر قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد گفت: از آغاز تعطیلات نوزوزی تا کنون تعداد ۱۰ هزار و ۴۴۶ نفر گردشگر نوروزی از قلعه تاریخی فلک الافلاک در شهر خرم آباد بازدید کردند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایلنا در خرم آباد، احمد نصرالهی در جمع خبرنگاران افزود : در ششمین روز سال ۹۶ تعداد بازدید کنندگان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هشت هزار و ۹۳ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه بازدید نوروزی قلعه فلک الافلاک از ۲۸ اسفند ماه آغاز و تا ۱۴ فروردین ماه ۹۶ ادامه دارد، اظهار داشت: پیش بینی می شود آمار بازدید کنندگان نوروزی قلعه فلک الافلاک تا ۱۵۰ هزار نفر افزایش یابد.

مدیر قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد گفت: ۹۸ نفر در ۲ نوبت کاری به بازدید کنندگان قلعه فلک الافلاک خدمت رسانی می کنند.

وی افزود: قیمت بلیط قلعه تاریخی فلک الافلاک با توجه به وجود محوطه و ۲ موزه باستان شناسی ومردم شناسی ۲۵ هزار ریال است.

قلعه تاریخی فلک الافلاک بر بلندای تپه ای باستانی و در مرکز شهر خرم آباد واقع که از این اثر در منابع تاریخی مکتوب با نام های متفاوت، دژ شاپورخواست، سابرخاست، دزبر، قلعه خرم آباد و قلعه فلک الافلاک یادشده است.

وسعت تقریبی این بنا حدود پنج هزارو۳۰۰ مترمربع، شامل هشت برج، ۲ صحن و ۳۰۰ جان پناه است که ارتفاع بلند ترین دیوار تا سطح تپه ۲۳ متر و از سنگ آجر، خشت و ملات گچ و آهک در ساخت این اثر استفاده شده است.

این اثر از یادگارهای شهر کهن شاپور خواست و بنای اولیه آن به زمان شاپور اول ساسانی در قرن سوم میلادی برمی گردد.

موزه قلعه فلک الافلاک پس از ثبت در فهرست آثار ملی کشور، موزه فلک الافلاک نام گرفته و شامل بخش های مردم شناسی، هنرهای سنتی و باستان شناسی می شود.

در تالار موزه مردم شناسی، عکس ها و ماکت های کوچک و بزرگ متعددی از شیوه ها و رسوم گوناگون زندگی مردان و زنان عشایر و روستایی در منطقه لرستان به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز