خبرگزاری کار ایران

بازدید سه هزار و 216 گردشگر نوروزی از قلعه فلک الافلاک خرم آباد

asdasd
کد خبر : ۳۵۶۵۱۴

مدیر قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد گفت: سه هزار و 216 گردشگر و مسافر نوروزی 29 اسفندماه، از این اثر باستانی بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، احمد نصرالهی با اشاره به اینکه استقبال مهمانان نوروزی در بازدید از قلعه تاریخی فلک الافلاک بسیار چشمگیر است، افزود:28 اسفند ماه نیز به عنوان اولین روز تعطیلات نوروزی یک هزارو 996 نفر از این اثر باستانی دیدن کردند که این تعداد در زمان مشابه سال گذشته یک هزار و36 نفر بوده است. 

مدیر قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد تصریح کرد: پیش بینی می شود آمار بازدید کنندگان نوروزی این اثر تاریخی تا 180 هزار نفر در فروردین ماه امسال افزایش یابد.

وی ساعت بازدید از قلعه فلک الافلاک را هشت صبح تا هشت شب بیان کرد و افزود: 98 نفر در دو شیفت کاری به بازدید کنندگان از این اثر تاریخی خدمت رسانی خواهند کرد.

نصراللهی اضافه کرد: قیمت بلیط قلعه فلک الافلاک با توجه به وجود محوطه و دو موزه باستان شناسی ومردم شناسی 75 هزار ریال است.

قلعه تاریخی فلک الافلاک بر بلندای تپه ای باستانی و در مرکز شهر خرم آباد واقع شده است و بنای اولیه آن را به زمان شاپور اول ساسانی در قرن سوم میلادی برمی گردد.

موزه قلعه فلک الافلاک پس از ثبت در فهرست آثار ملی کشور، شامل بخش های مردم شناسی، هنرهای سنتی و باستانی شناسی می شود، در تالار موزه مردم شناسی، عکس ها و ماکت های کوچک و بزرگ متعددی از شیوه ها و رسوم گوناگون زندگی مردان وزنان عشایر و روستایی در منطقه لرستان به نمایش گذاشته شده است.

از این قلعه در منابع تاریخی مکتوب با نام های متفاوت، دژ شاپورخواست، سابرخاست، دزبر، قلعه خرم اباد و قلعه فلک الافلاک یادشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز