خبرگزاری کار ایران

فرماندار قروه عنوان کرد:

طرح حقوق شهروندی از کارهای بزرگ دولت تدبیر و امید است

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۸۹۰

فرماندار قروه با بیان اینکه حقوق شهروندی در جهت تقویت مردم است ودولت می کوشد مردم را با سلاح آگاهی نسبت به حق و حقوق خود آگاه کند، گفت: طرح حقوق شهروندی، از کارهای بزرگی است که در این دولت آغاز شده و زمینه آن افزایش مشارکت آگاهانه مردم است.

به گزارش ایلنا، پرویز کولانی در نشست کارگروه شهرستانی حقوق شهروندی در راستای اجرای منشور حقوق شهروندی رئیس جمهوری افزود: از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت تدبیر و امید؛ توجه به حقوق شهروندی و حوزه اجتماعی است که یک نگاه ویژه ای به افزایش سرمایه های اجتماعی دارد.

به گفته وی این منشور نشان دهنده آن است که دولت یک دولت پاسخگو و شفاف است چرا که فلسفه حقوق شهروندی، افزایش آگاهی مردم از حقوق اجتماعی و مدنی است و به قشر خاصی تعلق ندارد.

کولانی افزود: در حقوق شهروندی، مردم به عنوان سرمایه های ارزشمند که در حفظ کشور، نظام و اقتدار سیاسی کشور نقش بسزایی دارند مطرح هستند.

فرماندار قروه با اشاره به اینکه حقوق شهروندی در جهت تقویت مردم است و دولت می کوشد مردم را با سلاح آگاهی نسبت به حق و حقوق خود آگاه کند گفت: طرح حقوق شهروندی، از کارهای بزرگی است که در این دولت آغاز شده و زمینه آن افزایش مشارکت آگاهانه مردم است.

به گفته وی در برهه هایی از زمان مشارکت مردم موثر است اما مشارکتی که با آگاهی و علم باشد که تاثیرات بسزایی در سطح مدیریت کشور و جامعه خواهد داشت.

وی زیربنای حقوق شهروندی آموزش به مردم در مسائل مختلف و بر اساس تفکیک موضوع دانست.

کولانی با اشاره به اینکه صدا و سیما یکی از موارد مهم و تاثیرگذار در زمینه آگاهی مردم از حقوق شهروندی است افزود: از سال آینده با برگزاری کارگاه آموزشی ازمون حقوق شهروندی برای اعضای ستاد برگزار می شود تا با کسب امتیاز لازم با قوانین آشنا شوند چون تا سیستم ادارات در این حوزه درگیر نشود این امر محقق نخواهد شد.

وی اظهار داشت: سطح و شیوه آگاه شدن مردم متفاوت شده است و بسیاری از افرادی که در فضاهای مجازی هستند از حقوق شهروندی خود و دیگران آگاهی ندارند و این امر بستر تخریب یکدیگر را فراهم می کند.

کولانی افزود: این دولت تاکید دارد مردم آگاه و با بینش باشند و ملتی که آگاه باشند ضمن برخورداری از مدیریت بهتر و توسعه بیشتر، اجازه سوء استفاده به بیگانگان را نمی دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز