خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح آرامش بهاری جهت رفاه و آسایش مسافرین نوروزی

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۴۰۰

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به اجرای طرح آرامش گفت: طرح آرامش بهاری جهت آسایش و رفاه حال مسافرین نوروزی و خانواده‌های آنان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: این طرح جهت خدمت‌رسانی به مسافرین نوروزی است در جوار بقاع متبرکه اجرا می‌شود و مردم و مسافرین نیز از این طرح استقبال و از آن اظهار رضایت کرده‌اند.

وی به زیارتگاه‌ها و بقاع متبرکه استان اشاره کرد و افزود: 75 بقعه متبرکه در استان کردستان وجود دارد و امسال 10 امامزاده مشمول اجرای این طرح‌ شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان به جایگاه فرهنگی امامزاده‌ها اشاره کرد و گفت: سازمان اوقاف برنامه مدونی را تدوین کرده است که با اجرای برنامه‌های فرهنگی، این اماکن به پایگاه فرهنگی تبدیل شوند و یکی از رسالت‌ها این است که با انجام تبلیغات کافی  ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری این اماکن به مردم شناسانده شوند.

وی در زمینه اجرای طرح آرامش اظهار داشت: طرح آرامش بهاری جهت آسایش و رفاه حال مسافرین نوروزی  و خانواده‌های آنان اجرا می‌شود.

نوروزی درخصوص‌برنامه‌های طرح آرامش عنوان کرد: این طرح به‌منظور تقویت باورهای دینی و مذهبی و بهره‌برداری مطلوب از این اماکن و  ارتقای سطح فکری مسافران و ترویج سنت‌های الهی است.

وی به تشریح این طرح پرداخت و گفت: خیمه‌های معرفت برای بهره‌گیری از روش‌های تبلیغی نوین و استفاده از تکنولوژی جهت ارتقای سطح ، انس نوجوانان و جوانان با روحانیت و راهنمایی و مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی با همکاری روحانیون از حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به فعالیت ستاد گفت: ستاد مرکزی در شهرستان‌ها با حضور اعضا فعال‌شده است و بعضی از محصولات فرهنگی به مرحله‌ چاپ رسیده است و نقشه زیارتی ضمیمه خواهد شد تا زوار به این اماکن آشنا شوند.

نوروزی در خصوص استفاده از ظرفیت رسانه‌های گروهی خاطرنشان کرد: مقدمات لازم فراهم‌شده است که صداوسیما نیز در این طرح حضور خواهند یافت و اطلاع‌رسانی کافی انجام خواهد شد.

وی به نقش آموزش اشاره کرد و گفت: برای رضایتمندی بیشتر و انجام خدمات‌رسانی بهتر، برای خادمین و هیات امنا کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید مجرب برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان به برخی از فعالیت‌های در دست اقدام اشاره کرد و افزود: در این طرح، پیام نوروزی مقام معظم رهبری با پخش زنده ، توزیع کتابچه آرامش بهاری مسابقه پیامکی و مسابقات فرهنگی انجام خواهد شد.

نوروزی حفظ قرآن را یادآور شد و گفت: بزرگ‌ترین رویداد حفظ قرآن کریم بود که طی چهار سال  1 میلیون و 500 هزار نفر آموزش‌دیده‌اند. 

وی در خصوص جشنواره فرهنگی وقف اظهار داشت: در سه رشته کاریکاتور، تصویر و نقاشی اجرا شد و هدف این جشنواره تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز