خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران:

۱۳ هزار و ۵۰۰ حافظ قرآن در طرح تربیت حافظان قرآن اوقاف شرکت کردند

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۶۰۱

اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در سه مقطع هفت تا ۱۲ سال حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم، ۱۲ تا ۱۸ سال جزء یک و ۳۰ و بزرگسالان حفظ جزء ۳۰، یک و دو قرآن کریم در حال اجراست و فراگیران قرآنی در حال آموزش قرآن هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه مازندران از تربیت ۱۳ هزار و ۵۰۰ حافظ قرآن در طرح تربیت حافظان قرآن اوقاف این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام مسعود قربانی جمعه شب شب در حاشیه برگزاری آیین تجلیل از برترین‌های قرآن نکا در جمع خبرنگاران افزود: طرح تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه از برنامه‌ریزی مناسبی برای جذب قرآن‌آموزان برخوردار است و در همین راستا از اساتید زبده و برجسته در این دوره‌های آموزشی بهره‌مند می‌شویم.

وی اظهار کرد: از ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر سهمیه استان مازندران در تربیت حفاظ قرآن کریم، در هر شهرستان براساس سهمیه برنامه‌ریزی می‌شود که تاکنون برگزاری این دوره‌ها با استقبال خانواده‌ها روبرو شده است و همچنین مربیانی که متولی کلاس‌ها هستند دوره‌های مختلف آموزشی را گذرانده‌اند و در برگزاری کلاس‌ها نهایت دقت انجام می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه مازندران درباره اهداف برگزاری دوره‌های تربیت حفاظ گفت: طرح تربیت حافظان قرآن کریم، بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ تا ۱۵ میلیون حافظ قرآن کریم در سطح کشور توسط اوقاف با هدف نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه و فراگیر کردن تدبر در قرآن در بین قرآن‌آموزان در دستور کار قرار گرفت.

قربانی ادامه داد: اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در سه مقطع هفت تا ۱۲ سال حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم، ۱۲ تا ۱۸ سال جزء یک و ۳۰ و بزرگسالان حفظ جزء ۳۰، یک و دو قرآن کریم در حال اجراست و فراگیران قرآنی در حال آموزش قرآن هستند.

وی یادآور شد: ایجاد وحدت رویه در نحوه حفظ و ارائه آموزش‌ها به شرکت‌کنندگان در طرح تربیت حافظ قرآن کریم از اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه با اشاره به اینکه مسابقات کشوری مسابقات قرآن کریم اوقاف پنج اسفندماه برگزار می‌شود، اظهار داشت: این مسابقات در یکی از استان‌های کشور برگزار می‌شود و همه نفرات برتر پذیرفته شده در مرحله استانی به این دوره از مسابقات اعزام می‌شوند.

قربانی درباره افراد شرکت کننده در سی‌وهفتمین مسابقات مسابقات قرآن کریم اوقاف در مازندران گفت: این مسابقات قرآنی در دو بخش زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال با حضور ۶۳ هزار نفر شرکت‌کننده قرآنی با کیفیت بالایی برگزار شد که با برگزاری مرحله استانی و اعلام نفرات برتر، این افراد به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز