خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

2 شکارچی غیر مجاز دستگیر وتحویل مقامات قضایی شدند

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۱۷۹

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سردشت از دستگیری 2 نفر از شکارچیان غیرمجاز این شهرستان خبر داد.

خالد بایزیدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سردشت در گفت و گو با ایلنا در سردشت گفت: : پس از اعلام گزارش به اداره حفاظت محیط زیست مبنی بر شکار غیر مجاز، مامورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در طی گشت و کنترل در اطراف روستای مامه زینه  2 نفر شکارچی غیر مجاز را مشاهده کردند. این شکارچیان که حامل 2 قبضه سلاح شکاری بودند پس از مشاهده مامورین، از محل گریخته و متواری شدند.

بایزیدی گفت: پس از تعقیب و تصویربرداری و شناسایی هویت این 2 فرد، ضمن هماهنگی های لازم قضایی نسبت به تشکیل پرونده اقدام، تا از طریق قانون و مراجع قضایی نسبت به عمل شکار غیر مجاز آنها رسیدگی شود.

وی همچنین با بیان اینکه سالجاری بعنوان سال شکار ممنوع اعلام شده و شکار برای کلیه دارندگان سلاح‌های شکاری مجاز و غیرمجاز ممنوع است، اظهار داشت : مجازات قانونی شکارچیان غیرمجاز برای هر دو یکسان است، لذا کلیه شکارچیان ضمن تمکین به قوانین شکار و صید در سالجاری و خودداری از هرگونه شکار غیرمجاز اعم از شکار پرندگان یا پستانداران از جمله خرگوش، بدیهی است در صورت مشاهده متخلفین برابر قوانین اقدام و متخلفین به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سردشت در ادامه تصریح کرد : از ابتدای سال‌جاری تاکنون 5 قبضه اسلحه شکاری، 2 قبضه غیرمجاز و 3 قبضه مجاز ، کشف و  همچنین 12 پرونده به همراه 17 نفر متخلف تحویل مقامات محترم قضایی شده اند که در تمامی پرونده‌های قضایی متخلفین بدلیل تخلفات زیست محیطی محکوم  شده اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز