خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره محیط زیست سردشت خبر داد:

صیادان شکارچی در حاشیه رودخانه زاب سردشت دستگیر شدند

asdasd
کد خبر : ۳۴۸۳۳۸

رئیس اداره محیط زیست شهرستان سردشت از دستگیری صیادان شکارچی در حاشیه رودخانه زاب این شهرستان خبرداد.

به گزارش ایلنا، خالد بایزیدی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا گفت: در گشت‌زنی‌های مداوم اکیپ یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در اطراف رودخانه زاب ، صیادان متخلف که با استفاده از جریان برق اقدام به صید غیرمجاز ماهی کرده بودند ، به محض مشاهده مأمورین از محل متواری شده و از آنها یکدستگاه موتور برق و مقداری ادوات صیادی و همچنین تعدادی ماهی رودخانه ای بجا گداشته کشف شد.

وی افزود : صید ماهی به وسیله ادوات و وسایل غیر متعارف از جمله مولدهای الکتریکی و انفجار توسط مواد محترقه در داخل رودخانه غیر قانونی بوده و از نظر زیست محیطی نیز بر اکوسیستم تاثیر منفی می‌گذارد.

 رئیس اداره محیط زیست سردشت افزود: این عمل ضمن ضربه زدن به اکوسیستم طبیعی رودخانه زاب و از بین بردن کلیه آبزیان تا شعاع 100 متری ، باعث عقیم شدن سایر ماهیان دیگر شده و از ازدیاد و تکثیر آبزیانی که بصورت طبیعی در داخل رودخانه زیست می کنند، می شود.

وی با اشاره به مواد قانونی بازدارنده در این خصوص گفت: باستناد مواد 11 و 13 قانون شکار و صید این عمل جرم محسوب شده و از متخلفان ضمن دریافت خسارت وارده به محیط زیست از بابت هر قطعه ماهی رودخانه ای 1.000.000 ریال ( یکصدهزار تومان) ، ادوات تخلف را ضبط و به حبس از 91 روز تا 3 سال محکوم خواهند شد.

خالد بایزیدی خاطر نشان کرد: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سردشت ضمن دعوت از مردم طبیعت دوست و علاقمند به محیط زیست به خودداری از هرگونه صید غیرمجاز آبزیان با وسایل و طرق غیرمجاز، درخواست می کند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق شماره تلفن 4321033-0444 به این اداره اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز