خبرگزاری کار ایران

سومین رکورد " هاشمی مقدم " در گینس؛

این رکورد را به بازماندگان شهدای آتش نشان تقدیم می کنم/ خانواده ام اجازه دهند به رکوردشکنی هایم ادامه می دهم

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۵۴۶

دارنده سه رکورد در کتاب گینس گفت: رکورد اخیرم را به خانواده ها و بازماندگان شهدای آتش نشان تقدیم می کنم.

به گزارش ایلنا، « موسی هاشمی مقدم » در مراسم ثبت سومین رکورد خود در کتاب گینس که ظهر امروز در مجموعه ورزشی « اریکه ایرانیان » برگزار شد، در جمع خبرنگاران در مورد سه رکورد خود در کتاب گینس٬ اظهار داشت: من ابتدا در سال۲۰۱۳ موفق شدم در حرکت پرس پا، وزنه ۱۱۰۰ کیلوگرمی را به مدت یک دقیقه و ۵۹ ثانیه و ۳ صدم ثانیه پرس کنم و رکورد « رونی کلمن » را بشکنم، در حالی که کلمن به عنوان قهرمان ۸ دوره مستر المپیا، این وزنه را یک دقیقه٬ روی دو پای خود نگه داشته بود.

وی افزود: در حرکت بعدی، وزنه ۱۴۰۰ کیلوگرمی را ۱۴ مرتبه بالا و پایین بردم، در حالی که رونی کلمن، وزنه ۱۱۲۰ کیلوگرمی را ۸ مرتبه پرس کرده بود.

وی درباره ثبت دومین رکورد خود در کتاب گینس تصریح کرد: در سال ۲۰۱۵ در حرکت هاگ پا، رکورد « ایمون مین » ایرلندی را جابجا کردم. وی وزنه ۲۲۰ کیلوگرمی را ۴۰۰ مرتبه انجام داده بود که‌ وزنی معادل ۱۳۸ تن می شد. اما من همین وزنه را ۶۱۶ بار زدم که وزنی معادل ۱۴۱ تن و ۶۸۰ کیلوگرم بود.

هاشمی مقدم در ادامه، به سومین رکورد خود اشاره کرد و یادآور شد: « کوین فست » کانادایی٬ وزنه ۵۰۰ کیلوگرمی را به مدت یک دقیقه و ۱۴ ثانیه روی شانه های خود نگه داشت، در حالی که من وزنه ۸۰۰ کیلوگرمی را به مدت یک دقیقه و ۳۱ ثانیه روی شانه هایم نگه داشتم.

دارنده سه رکورد در کتاب گینس خاطر نشان کرد: این رکوردشکنی ها در شرایطی رقم خورده که بنده ۶۰ سال سن دارم و از نظر وزنی نیز بسیار سبک تر از رکودشکنان قبلی هستم. مثلا کلمن در زمان ثبت رکوردش، ۳۷ ساله بود و ۱۴۷ کیلو وزن داشت، اما من در هنگام نخستین رکوردشکنی ام، ۵۶ سال سن داشتم و ۸۲ کیلو بودم.

این رکورد را به بازماندگان شهدای آتش نشان تقدیم می کنم/ خانواده ام اجازه دهند به رکوردشکنی هایم ادامه می دهم

مدیرمجموعه فرهنگی ورزشی اریکه ایرانیان درپاسخ به این سئوال که تا چه زمانی به رکوردشکنی های خود ادامه خواهید داد، گفت: برای ثبت رکورد امروزم نیز با مخالفت خانواده ام روبرو شدم که‌ به هرحال، آنها موافقت خود را اعلام کردند. اگر خانواده ام موافق باشند، در سال های بعد نیز به ثبت رکورد های جدید ادامه خواهم داد.

وی در ادامه اظهار داشت: هر جوانی که استعداد رکوردشکنی داشته باشد، می تواند با مراجعه به مجموعه اریکه ایرانیان و بدون پرداخت هزینه، رکورد خود را ثبت کند.

هاشمی مقدم در پایان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان گفت: رکورد جدیدم را به خانواده ها و بازماندگان شهدای آتش نشان تقدیم می کنم‌.

گفتنی است در بخشی از این مراسم، « رضایی » نماینده فدراسیون ورزش های همگانی، در مورد نحوه ثبت رکورد در کتاب گینس توضیحاتی را ارائه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز