خبرگزاری کار ایران

رییس اداره اجرای استاندارد بوشهر:

پوره گوجه فرنگی از بازار استان بوشهر جمع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۱۶۸

رییس اداره اجرای استاندارد و کنترل کیفیت اداره کل استاندارد استان بوشهر گفت: عرضه فرآورده هایی تحت عنوان پوره گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی رقیق برای مصارف خانگی غیر استاندارد بوده واین فراورده ها بزودی از بازار جمع آوری می شوند.

رییس اداره اجرای استاندارد و کنترل کیفیت اداره کل استاندارد استان بوشهرگفت: عرضه فرآورده هایی تحت عنوان پوره گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی رقیق برای مصارف خانگی غیر استاندارد بوده واین فراورده ها بزودی از بازار جمع آوری می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، فریده مواجی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخی از واحدهای تولیدی مبادرت به تولید رب گوجه فرنگی رقیق نموده و آن را تحت عنوان پوره گوجه فرنگی عرضه می کنند.

وی اضافه کرد: در راستای اطلاعات قید شده در استاندارد پوره، این فرآورده از خرد شدن و الک کردن گوجه فرنگی و تغلیظ آن به دست می آید و دامنه کاربرد آن تنها برای مصارف صنعتی و به عنوان ماده اولیه مجاز است.

مواجی افزود: این فرآورده در بسته بندی های زیر ۵۰ کیلوگرم و فله ای غیرقانونی و مصرف آن برای خانواده ها غیرمجاز است.

وی با تاکید بردقت در مصرف رب گوجه فرنگی های رقیق بیان کرد: در این فرآورده به علت بریکس پایین و فسادپذیری بالا پس از باز شدن، بسته بندی های مجاز باید تا وزن یک کیلوگرم از جنس شیشه و یا وزن ۵۰۰ گرم در قوطی فلزی باشند.

مواجی گفت: عرضه این فرآورده در بسته بندی های غیر از موارد مطرح شده نیز غیرقانونی بوده واین اداره کل طی اجرای یک طرح فوری از چهارم بهمن ماه امسال، اقدام به جمع آوری فرآورده های غیراستاندارد گوجه فرنگی از سطح بازار در سطح استان خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز