خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان مطرح کرد:

کردستان هفتمین استان کشور از لحاظ گازرسانی به روستاها

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۹۲۱

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: این استان به لحاظ گازرسانی به روستاها رتبه هفتم را دارد و جزو ۱۰ شرکت گازرسانی برتر کشور است.

به گزارش ایلنا، احمد فعله‌گری با اعلام این مطلب افزود: هدف اصلی شرکت، گازرسانی به مناطق روستایی استان است.

وی با بیان اینکه هم اکنون از هزار و ۷۰۳ روستای دارای سکنه کردستان، یک هزار و ۵۰۳ روستا قابلیت گاز رسانی دارند اظهار داشت: از این تعداد هزار و ۴۰ روستا دارای نعمت گاز است که ۴۳ روستای آن در سال جاری از نعمت گاز برخوردار شده اند.

به گفته فعله گری شرکت در حال حاضر برای ۶۱ روستا در حال انتخاب پیمانکار و کار گازرسانی به ۵۶ روستای دیگر نیز در حال انجام است که با توجه به صعب و العبور بودن آنها ممکن است این کار به طول بینجامد.

وی تصریح کرد: امسال ۹۹۰ میلیارد زیال اعتبار برای اجرای پروژه‌های گازرسانی در نظر گرفته شده که ۲۵ درصد آن جذب شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان ادامه داد: یکی از این پروژه‌ها گازرسانی به ۶۱ روستای استان است که کار برنامه‌ریزی آن انجام شده و در حال برگزاری مناقصه برای انتخاب پیمانکار هستیم که با انتخاب پیمانکار، کار اجرایی هم آغاز می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برای گاز رسانی به ۷۲ روستای دیگر نیز درخاست مجوز شده و توجیهات اقتصادی و فنی آن نیز آماده است که در صورت کسب مجوز، کار گاز رسانی آن از سال ۹۶ آغاز خواهد شد.

فعله گری با اشاره به اینکه روستاهای پرجمعیت در اولویت گاز رسانی قرار دارند گفت: در حال حاضر ۱۳۹ روستا با جمعیت بیش از ۲۰ خانوار در استان داریم که از این تعداد ۱۱۷ روستا گاز دار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز