خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان:

۴۶درصد از روستاهای استان از گاز بهره‌مند هستند

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۶۸۷

استان زنجان با پوشش ۴۶ درصدی شبکه گازرسانی در روستا‌ها، دربین ۸ استان همجوار، رتبه هفتم را داراست درحالیکه متوسط میانگین گازرسانی در سایر استان های همجوار به بیش از ۶۴ درصد می‌رسد.

استاندار زنجان گفت: این شرکت‌ها از محل آورده خود تا سقف ۲۶۵ میلیارد تومان تا پایان سال ۹۴ اقدام به گازرسانی روستایی می‌کنند و پس از اتمام کار به ازای هر عَلَمَک نصب شده می‌توانند هزینه کار را از وزارت نفت دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری استاندار زنجان با انتقاد از وضعیت گازرسانی به روستاهای زنجان اظهار داشت: استان زنجان با پوشش ۴۶ درصدی شبکه گازرسانی در روستا‌ها، دربین ۸ استان همجوار، رتبه هفتم را داراست درحالیکه متوسط میانگین گازرسانی در سایر استان های همجوار به بیش از ۶۴ درصد می‌رسد.

استاندار زنجان، بر لزوم شتاب دهی در گازرسانی روستایی تاکید کرد و گفت: بر اساس بند «ق» تبصره۲ قانون بودجه، به وزارت نفت اجازه داده شده ۱۰۰ میلیارد دلار از محل فروش نفت و صرفه جویی در مصرف گاز را صرف جایگزینی سایر سوخت‌ها به جای استفاده از گاز کند.

مقام عالی دولت در استان، با بیان این مطلب که استان زنجان بعنوان اولین استان کشور به‌صورت پایلوت موفق به اخذ موافقت شرکت ملی گاز و وزارت نفت شده تا با بکارگیری شرکت‌ها و سرمایه گذارانی اقدام به گازرسانی روستایی کند، گفت: این شرکت‌ها از محل آورده خود تا سقف ۲۶۵ میلیارد تومان تا پایان سال ۹۴ اقدام به گازرسانی روستایی می‌کنند و پس از اتمام کار به ازای هر عَلَمَک نصب شده می‌توانند هزینه کار را از وزارت نفت دریافت کنند.

استاندار زنجان در پایان، تصریح کرد: با کاهش وابستگی دستگاه‌های خدمت رسان به بودجه‌های دولتی، فاصله میانگین گازرسانی استان زنجان با استان‌های همجوار کاهش یافته و روستاهای بیشتری از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز