خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق تعاون کشور در یاسوج:

رتبه کارآفرینی ایران در دنیا 81 و بسیار ضعیف است

asdasd
کد خبر : ۴۳۰۱۴۱

رئیس اتاق تعاون کشور در همایش اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس اعلام مرکز جهانی کارآفرینی، ایران در میان 130 کشور دنیا رتبه 81 کارآفرینی را در اختیار دارد که این رتبه بسیار ضعیفی است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، صابر مظاهری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در "همایش کارآفرینی و توسعه اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد" که در سالن کتابخانه آیت الله ملک حسینی (ره) برگزار شد با تبریک هفته جهانی کارآفرینی اظهار داشت: اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد طی دوسال گذشته نقش خاصی در توسعه تعاونی‌ها و اشتغال نداشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کار آفرینی جزو ضروریات کشور بوده و همه دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند برای توسعه و رونق تولید و اشتغال تلاش کنند، عنوان کرد: مسابقات دانشجویی، مشاوره و شغل‌یابی، برگزاری همایش کارافرینی در جهاد دانشگاهی و بازدید برنامه دانشجویی از کارگاه‌های افرینی  از برنامه‌های این اداره کل در این هفته است.

وی با بیان اینکه جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر متاسفانه امسال برگزار نشد، بیان کرد: کار آفرینان باید شناسایی و به حوانان معرفی کنیم تا به آنان به عنوان یک الگو نگاه شود زیرا در این صورت شاهد ترویج و توسعه کارآفرینی هستیم.

مظاهری با اشاره به اینکه با نشستن در خانه‌ها مشکلی حل نمی‌شود نه بیکاری و نه رفاه خانواده‌ها بلکه باید تلاش کرد، تصریح کرد: کارآفرینان پیشتازان ایجاد فرصت های شغلی هستند.

وی با بیان اینکه امروز داشتن مهارت و تخصص رمز موفقیت است، ابراز کرد: باید به سمت مهارت‌آموزی رفت نه مدرک گرایی و روزانه به جای نشستن در خانه به فکر مهارت‌آموزی باشیم.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: باید فرهنگ کارآفرینی را تقویت، توسعه و ترویج دهیم و این نیازمند نگاه فرابخشی وهمکاری و تعامل همه دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزود: کشورهای همچون کره جنوبی، هندوستان، چین و  مالزی فضا را برا کارآفرینی مهیا کردند  و اکنون شاهد توسعه کارآفرینی در این جوامع هستیم.

اتاق تعاون استان در چند سال گذشته کارنامه مثبتی از خود ارائه نداده است
در ادامه این همایش رئیس اتاق تعاون استان با بیان اینکه اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد طی چند سال گذشته به هیچ وجه نتوانست کوچکترین مشکلی از مشکلات تعاونگران را حل کند، افزود : تمام تلاش خود را برای حل مشکلات تعاونی های تمام نقاط استان بکار خواهم بست .

لهراسب باقری با تاکید بر اینکه اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد تاکنون از نیروهای کارآمد و متخصص خالی بود ، اظهار داشت: هیات رئیسه جدید با همدلی ، همراهی و تلاش شبانه روزی سعی خواهد کرد مشکلات موجود بر سر راه تعاونی های استان را که سبب رکود این بخش شده است را حل و فصل کند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه اتاق تعاون استان تا به امروز در خصوص بررسی و رفع الزامات و نیازهای اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها کارنامه مثبتی را از خود ارائه نداده است.

رئیس اتاق تعاون استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در برنامه دوره جدید اتاق تعاون، موضوع تحقیقات و اشتغال افراد جویای کار در قالب تاسیس شرکت های تعاونی و توسعه صادرات غیرنفتی در بخش تعاون مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

این مسئول با بیان اینکه اتاق تعاون استان از بدو تاسیس تا کنون تنها 173 میلیون تومان درآمد داشته است افزود : اتاق تعاون ایران در سال جدید هیچ مبلغی برای کمک به اتاق های تعاون کشور در نظر نگرفته است .

وی با تاکید براینکه هیئت رئیسه جدید اتاق تعاون استان تمام تلاش خود را برای درآمدزایی بکار خواهد بست اظهار داشت : با همکاری هیئت رئیسه جدید اتاق تعاون استان را به جایگاه اصلی خود خواهیم رساند .

باقری اظهار داشت: انجام طرح‌های تحقیقاتی برای شناخت فرصت ها، امکانات و مزیت های نسبی استان، تهیه طرح های توجیهی و همکاری در تأسیس و گسترش تعاونی ها، تشکیل بانک اطلاعاتی و ایجاد کمیته اشتغال اتاق تعاون، ایجاد دفاتر نمایندگی اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان های استان، پیگیری انجام تصدی های بخش تعاونی که قابل واگذاری به اتاق تعاون است و ایجاد زمینه لازم برای توسعه صادرات تعاونی های از جمله برنامه های پیش بینی شده در این دوره است .

این مسئول در پایان افزود : تلاش خواهیم کرد تا عقب‌ماندگی‌های گذشته جبران شده و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، اهداف اتاق تعاون ایران را که همانا مشارکت بیشتر مردم است محقق کنیم .

 توسعه کهگیلویه و بویراحمد تنها با تکیه بر اقتصاد دانش‌بنیان امکان‌پذیر است
در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: توسعه این استان تنها با تکیه بر اقتصاد دانش‌بنیان امکان‌پذیر است.

سید موسی خادمی با اشاره به اهمیت تعاونی‌ها در توسعه استان اظهار کرد: باید از ظرفیت تعاونی‌ها برای توسعه استان بیشتر استفاده کرد.

وی به سه موضوع مهم کارآفرینی و تعاون و توسعه اقتصادی اشاره کرد و گفت: در زمانی منابع طبیعی را عامل مهم و اصلی توسعه اقتصادی معرفی می‌کردند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این منابع روزی تمام می‌شود و نمی‌توان همه چیز را مبتنی بر آن تعریف کرد، افزود: امروز اقتصاد دانش‌بنیان جای آن را گرفته است.

وی با بیان اینکه در اقتصاد مبتنی بر منابع باید سنگ آهن را به کشتی بار برد و دستمزدی گرفت، افزود: اما اقتصاد دانش‌بنیان کارآفرینی را متحول کرد.

خادمی تصریح کرد: در این اقتصاد روش‌ها و فرایندهای تولید جدید در آن تعریف می‌شود و کارآفرینی بیشتر و متنوع‌تری دارد.

وی گفت: در اقتصاد دانش پایه ساختارها را به هم می‌ریزد و اختراعات جدیدی در آن وجود دارد و لذا باید در دوره کنونی به دنبال تحول در ساختارها باشیم.

مسؤول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کارآفرینی در اقتصاد دانش بنیان متحول می‌شود، تصریح کرد: باید در کهگیلویه و بویراحمد با تکیه بر اقتصاد دانش بنیان به دنبال کارآفرینی باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه اتاق تعاون به دنبال بهبود محیط کسب و کار است، تصریح کرد: همه سیستم‌ها باید کمک کنند و موانع حذف شود و بتوانیم کارآفرینی را در استان خودمان رشد دهیم.

خادمی افزود: افراد صاحب فکر باید با ارائه مقالات و همچنین برنامه‌های علمی کارآفرینی را در استان متحول کنند چرا که اقتصادهای مهم دنیا مبتنی بر دانش و دانش‌بنیان هستند تا بتوانیم بهره‌وری را افزایش دهیم.

این مسئول به موضوع تعاونی هم اشاره کرد و گفت: در تعاونی‌ها با فکر افراد سر و کار داریم و لزوما تنها با پول نیست که می‌توان کارها را پیش برد و باید در تعاونی‌ها با جمع کردن فکرها بر روی هم کار و تولید را رونق بخشیم.

خادمی با بیان اینکه در زمینه تعاونی‌ها در استان ما پیشینه خوبی وجود دارد، اظهار کرد: در کار تعاونی همه در این استان برای ساختن خانه یک نفر کمک می‌کردند و در سایر کارها هم باید از این روحیه برای ساختن استان بیشتر استفاده کنیم.

حمایت از کارآفرینان تعاون‌گرا اولویت اتاق تعاون ایران
همچنین رئیس اتاق تعاون ایران گفت: ایران در میان 130 کشور جهان رتبه 81 کارآفرینی را در اختیار دارد که رتبه ضعیفی است.

بهمن عبدالهی با اشاره به تأکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص توجه به بخش تعاونی گفت: در دو اصل 43 و 44 قانون اساسی بر اقتصاد تعاونی تأکید فراوانی شده است.

رئیس اتاق تعاون ایران بیان کرد: از اول انقلاب رویکرد ما اقتصادی تعاونی بوده چرا که در آموزه‌های دینی به اقتصاد تعاونی اشاره شده است و در سال‌های اخیر در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به موضوع تعاونی و اقتصاد تعاون‌محور بسیار تأکید شده، همچنین حدود اختیارات اقتصاد تعاونی در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری گسترش یافته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات اقتصاد کشور دولتی بودن آن است، گفت: 75 درصد اقتصاد در بخش دولتی متمرکز شده که این معضل بزرگی برای کشور است.

عبدالهی تصریح کرد: نفتی بودن اقتصاد و دولتی بودن ضربه بزرگی را به اقتصاد کشور وارد کرده است.

رئیس اتاق تعاون ایران بیان کرد: بخشی غیر دولتی مشتمل بر بخش تعاونی و خصوصی است که در سال‌های گذشته به این حوزه توجه زیادی شده و دولت روحانی هم تصمیمات خوبی در واگذاری اقتصاد به اقتصاد تعاونی و غیر دولتی گرفته است.

وی تصریح کرد: در 31 استان کشور اتاق تعاونی راه‌اندازی می‌‌شود و وظیفه داریم اتاق های بازرگانی را در استان‌ها توسعه بدهیم، ضمن اینکه حمایت از کارآفرینان تعاون‌گرا اولویت اول اتاق تعاون ایران است.

رئیس اتاق تعاون ایران بیان کرد: اتاق‌های تعاون نیازمند حمایت هستند و دولت هم به تنهای از عهده آنها بر نمی‌آید بنابراین حمایت از کارآفرینان تعاون‌گرا را در اولویت قرار دادیم.

وی اضافه کرد: مرکز جهانی کارآفرینی گفته ایران در میان 130 کشور دنیا رتبه 81 کارآفرینی را در اختیار دارد که این رتبه بسیار ضعیفی است.

عبدالهی بیان کرد: کارآفرین کسی است که خلاق باشد و کارهای خلاقانه انجام دهد، همچنین اتاق‌های تعاونی شهرستان‌ها راه‌اندازی و مورد حمایت قرار گیرد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، پس از پایان این همایش اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد با حضور بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران ، استاندار و مسئولان استان به طور رسمی بازگشایی شد.

در ادامه، رئیس اتاق تعاون ایران و هیات همراه از مجتمع تولیدی بین المللی دناصنعت و مجتمع ورزشی تفریحی اقامتی آزادی باقری بعنوان بزرگترین طرح‌های تعاونی استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز