خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی مطرح کرد:

جهل و نادانی، فقر و گرسنگی و جنگ و ظلم سه پدیده آزاردهنده بشریت/ لزوم توجه به خدمت‌رسانی به مردم

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: جهل و نادانی، فقر و گرسنگی و جنگ و ظلم سه پدیده آزاردهنده بشریت هستند.

به گزارش ایلنا از زاهدان، علی باقرزاده در نخستین یادواره شهدای سوادآموزی سیستان‌وبلوچستان که با حضور مسئولان استانی و خانواده معظم شهدا و ایثارگران در سالن آمفی تئاتر شهید عالی اداره کل آموزش و پرورش بر گزار شد ضمن ادای احترام به همه شهدا و معلم انقلاب حضرت‌امام(ره) اظهار کرد: یکی از دلایل افزایش آمار بازماندگان از تحصیل عدم توسعه‌یافتگی و فقر خانواده‌هاست .

وی افزود: قریب به 50 سال است کشور های دنیا دنبال آموزش برای برپایی صلح پایدار در جهان هستند و سازمان یونسکو نیز بر همین پایه و اساس بنیان‌گذاری شده است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی  خاطرنشان کرد: در بسیاری از جنگ‌هایی که در جهان اتفاق افتاده، با وجود تمدن دیرینه انسان متاسفانه انگیزه اقتصادی با ریشه فقر، انگیزه سیاسی با هدف دسترسی به قدرت و انگیزه‌های اعتقادی و باورهای دینی از جمله اهداف و دلایل آغازگران جنگ‌ها بوده است.

باقرزاده تصریح کرد: در مقابل جنگ یک واژه مقدس به نام دفاع وجود دارد و مدافعان جان و مال و سرزمین، صرف‌نظر از همه چیز نام‌شان به احترام برده می‌شود.

وی اضافه کرد: فرق مهم طولانی‌ترین جنگ تاریخ که همانا جنگ‌تحمیلی عراق بر میهن عزیزمان ایران با دیگر جنگ‌ها این بود که حتی یک متر از خاک مقدس ایران را از دست نداده و قریب به 8 سال جانانه مقابل دشمن ایستادیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که می‌فرمایند امروز پاسداشت مقام شهدا کمتر از شهادت نیست، اظهار داشت: برگزاری این یادواره‌ها و به تصویر کشیدن عظمت کار الهی رزمندگان در همین راستاست .

وی با تاکید بر مستندسازی دفاع‌مقدس به عنوان بزرگترین سرمایه فرهنگی کشور بیان کرد: امروز خدمت به مردم و جلب رضایت عمومی جامعه از وظایف اصلی مسئولان نظام است .

IMG_9526

کد خبر : ۴۲۷۴۴۸