خبرگزاری کار ایران

سال‌جاری انجام خواهد شد؛

اجرای عملیات آبرسانی در سطح 112 روستای آذربایجان‌غربی

مدیرعامل شرکت آب‌و‌فاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی گفت: سال‌جاری در سطح 112 روستا با 66 هزار نفر جمعیت عملیات آبرسانی اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، کاظم محمدی‌اقدم با اعلام این مطلب در ششمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی که ظهر امروز به منظور بررسی برنامه‌ها و پروژه‌های پیشنهادی شرکت آب‌وفاضلاب روستایی برگزارشد، اظهارداشت: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی 17 پروژه را برای وزارت نیرو تعریف کرده که از این تعداد 4 پروژه مصوب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بوده که از این تعداد یک پروژه با عنوان تامین آب‌آشامیدنی بیش از دو هزار روستا با دو میلیون و 100 هزار نفر جمعیت مصوب شرکت‌های آب‌و‌فاضلاب روستایی کشور است.

محمدی‌اقدم افزود: سهم استان آذربایجان‌غربی از این تعداد، 207 روستا با 32 هزار خانوار و 128 هزار نفر جمعیت است که 35/10 درصد از کل روستاها را شامل می‌شود.

وی گفت: آبرسانی به 207 روستای استان در قالب 57 پروژه و با اعتبار کل یک هزار و 108میلیارد ریال به مورد اجرا گذاشته خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه تاکنون 428 میلیارد ریال در اجرای این پروژه‌ها هزینه شده، اعتبار مورد نیاز برای اتمام آنها را 680 میلیارد ریال اعلام کرد.

وی اجرای این پروژه‌ها را در دو فاز و در طول سال‌جاری و سال‌آینده عنوان و اظهار کرد: سال‌جاری در 112 روستا با 66 هزار نفر جمعیت و سال‌آینده در 95 روستا با 62 هزار نفر جمعیت عملیات آبرسانی اجرا خواهد شد.

محمدی‌اقدم افزود: با اتمام کامل این پروژه‌ها شاخص بهره‌مندی روستاهای استان از آب‌آشامیدنی سالم و بهداشتی با 84/2 درصد رشد به 28/84 و جمعیت تحت‌پوشش نیز با 1/3 درصد رشد به 3/85 درصد افزایش خواهد یافت.

کد خبر : ۳۸۳۶۱۰