خبرگزاری کار ایران

سفیر عراق در ایران مطرح کرد:

ایران نماد صلح و دوستی در منطقه خاورمیانه است

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۵۰۷

سفیر عراق در ایران در دومین روز از هفتمین اجلاس مجمع جهانی اسلام در یزد گفت: ایران نماد صلح و دوستی در منطقه خاورمیانه و حتی در دنیاست.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، راجح صابر عبودالموسوی، پیش از ظهر امروز در دومین روز از هفتمین اجلاس مجمع جهانی اسلام که به میزبانی یزد برگزار شده است، با اشاره به وجود داعش در منطقه و نحوه پیدایش آن اظهار داشت: داعش زاییده اختلافات و تفرقه‌ میان جهان اسلام است و کشورهایی که از این تفرقه نفع می‌برند، در شکل‌گیری آن نقش اساسی ایفا کرده‌اند.

وی بیان کرد: ماهیت کشورهایی که از داعش حمایت می‌کنند، مشخص شده و با یک بررسی می‌توان فهمید که داعش منافع آنها را علیه اسلام تامین می‌‌کند، زیرا داعش نه تنها اسلامی نیست بلکه دشمن اسلام است.

عبودالموسوی ادامه داد: سایر ملت‌هایی که حمایتی از داعش ندارند باید خود را تقویت کنند و خوشحالیم که می‌بینیم جمهوری اسلامی ایران هم در منطقه و هم در مذاکرات بین‌المللی توانسته به موفقیت برسد و این موفقیت‌ها تقویت اسلام در مقابل دشمنان است.

وی با بیان اینکه ایران همواره بر استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای تاکید داشته و آن را در مذاکرات به اثبات رساند، خاطرنشان کرد: ایران نماد صلح و دوستی در منطقه خاورمیانه و حتی در دنیاست.

سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظلم‌هایی که به برخی مسلمانان در اقصی نقاط دنیا می‌شود، عنوان کرد: مسلمانان باید در قبال یکدیگر احساس مسئولیت داشته و حامی مظلومان باشند که ایران در این زمینه نیز نماد است و از زمان شکل‌گیری انقلاب، حضرت آیت‌الله خمینی(ره) و آیت‌الله خامنه‌ای رهبران انقلاب اسلامی ایران بر این موضوع تاکید دارند.

وی با اشاره به اینکه برخی کشورها در صدد هستند تا ایران را منافی حقوق بشر و استفاده‌کننده از سلاح‌ و موشک در جنگ‌ها معرفی کنند، افزود: ایران موشک‌ها را برای افزایش قدرت نظام خود ساخته و با آنها هرگز به کشوری حمله نکرده و ایران بیشتر بر مباحث دفاعی تاکید دارد که این حق هر کشوری است.

عبودالموسوی در بخش دیگری از سخنان خود بر اتحاد میان مسلمین تاکید کرد و گفت: اگر یک کشور اسلامی دچار مشکل شود، بقیه کشورها نیز به تدریج دچار مشکل خواهند شد، بنابراین همه باید در مقابل دشمنان خو به اتحاد برسند و به نقاط مشترک خود توجه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز