خبرگزاری کار ایران

معاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی:

متاسفانه ساختار جامعه کار و تولید از جنس کارفرمایی و کارگری است

asdasd
کد خبر : ۳۷۳۲۵۵

معاون توسعه اشتغال و کار آفرینی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: متاسفانه ساختار جامعه کار و تولید از جنس کارفرمایی و کارگری است و تا وقتی نگاه اینگونه باشد قاعده بازی بر اساس ارتقای کارآفرینی نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، عیسی منصوری  که پیش از ظهر امروز در دومین نشست تخصصی توسعه اشتغال و کارآفرینی در شیراز سخن می گفت، افزود: ابزار کمک کردن به توسعه کار آفرینی ، حمایت از بنگاه های اقتصادی و کسب و کار است و باید بپذیریم که اصل کارآفرینی دارای ارزش است و دولت را صرفا به عنوان یک کارفرما نبینیم و در زمره حامیان کارآفرینی به شمار آوریم.

وی ادامه داد: زمانی که بخش خصوصی به سمت بخش دولتی می آید همگان تصور می کنند که به دنبال اخذ تسهیلات است در صورتی که با حمایت های دیگر می توان قاعده بازی را تغییر داد به گونه ای که نتیجه ، کارآفرینی و ثبات همه جانبه کارگاه ها و بخش خصوصی منتج شود.

معاون توسعه اشتغال و کار آفرینی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه  کارآفرینی همواره وابسته و مبتنی به جغرافیای محل است و اگر قرار باشد کارآفرینی توسعه یابد باید بر اساس جغرافیای اقلیم برنامه ریزی گردد،افزود:متاسفانه امروزه نقش دولت را در حمایت از بخش خصوصی تنها در صدور مجوزها یا اعطای تسهیلات و یا هر دو با هم می بینیم در حالی که باید به فرصت های لازم برای کارآفرینی پرداخته شود.

منصوری ادامه داد: حمایت از مبحث کارآفرینی و ایجاد کارآفرینی نیاز به ترسیم مسیر و الگوی لازم دارد که سبک های سنتی رفع مشکلات را کنار بزند و با حفظ تشکیلات لازم وارد مرحله جدیدی از رویکردهای کارآفرینی شود.

معاون توسعه اشتغال و کار آفرینی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزود: توسعه در اقتصاد استان در دراز مدت اتفاق خواهد افتاد که این امر با محوریت بخش خصوصی و نقش آفرینی دولت در کنار هم به سمت ایجاد اشتغال پایدار و توسعه استان به پیش رود.

وی با اشاره به طرح اشتغال در صنعت گردشگری گفت: باید نگاه به آن سمت رود که چه مزیت‌های منحصر به فردی ایجاد شود تا جلب توریست به حداکثر ممکن افزایش یابد.

منصوری با بیان اینکه باید ظرفیت‌های استان و جغرافیای منطقه شناسایی شود و بر اساس ظرفیت‌های موجود نسبت به سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال پایدار گام برداشت ،گفت:استان فارس یکی از معدود استان های دارای ظرفیت بالایی در بخش های مختلف است که می توان در آینده نزدیک شاهد اجرای طرح های خوبی در این استان بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز