خبرگزاری کار ایران

شهردار قزوین در گفت وگو با ایلنا:

خدمات‌ شهری به جنوب شهر قزوین افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۳۱۲۱۹۰

مسعود نصرتی، شهردار قزوین گفت: توسعه جنوب شهر قزوین یکی از اولویت‌های اصلی مجموعه مدیریت شهری است و شهرداری با هدف توسعه متوازن شهری در صدد افزایش سطح ارایه خدمات شهری در جنوب شهر قزوین است.

«مسعود نصرتی» در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به برنامه های شهرداری قزوین برای افزایش سطح ارایه خدمات شهری در جنوب این شهر، اظهار داشت: بزرگترین بوستان ویژه بانوان در منطقه جنوب شهر قزوین، در زمینی به مساحت ۴.۵ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال اعتبار در برنامه سال 94 و 95 شهرداری قرار دارد.

نصرتی افزود: سومین بوستان بانوان قزوین در جنوب شهر از وسعت زیادی برخوردار است و با افزایش امکانات از بوستان‌های دیگر متمایز است.

وی اظهار کرد: فضاهای اجتماعی، زمین‌بازی کودکان، پیست دوچرخه‌سواری، آمفی تئاتر روباز، اماکن ورزشی و فضاهای مکمل نیز در این بوستان پیش‌بینی شده است که با احداث این بوستان امیدوارم مکانی ‌فرح‌بخش و اختصاصی برای بانوان جنوب شهر قزوین فراهم شود.

احداث 2 فرهنگسرا در‌ جنوب شهر قزوین

شهردار قزوین افزود: همچنین ساخت 2 فرهنگسرا در جنوب شهر قزوین با اعتباری بالغ بر 42 میلیارد ریال در دستور کار شهرداری قرار دارد که امید است با اجرای چنین پروژه‌هایی شاهد توسعه فرهنگی - اجتماعی و ایجاد نشاط و افزایش حس تعلق در منطقه جنوب شهر قزوین باشیم.

نصرتی خاطرنشان کرد: احداث "فرهنگسرای رز "در مجاورت بوستان رز، فرهنگسرای سنجیده در مقابل مسجد ستوده در دستور کار  شهرداری قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود در 15 ماه آینده آماده بهره‌برداری باشند.

احداث تقاطع خلیج‌فارس در ورودی جاده قزوین – بویین زهرا

وی یکی دیگر از پروژه‌های شهرداری قزوین در منطقه جنوب شهر قزوین را احداث تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس با برآورد اولیه 16 میلیارد تومان در محدوده ایستگاه راه آهن در ورودی جاده قزوین- به بوئین زهرا  ذکر کرد.

شهردار قزوین افزود: تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس در جنوب شهر قزوین و ابتدای جاده بویین زهرا با جهت شمالی - جنوبی احداث خواهد شد.

به گفته نصرتی، با توجه به اینکه این تقاطع در ورودی جنوب شهر قزوین از سمت بویین زهرا احداث می شود، در روان شدن تردد در این مسیر، ساماندهی ورودی شهر و ارتقای زیبایی بصری تاثیر خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس بر اساس مطالعات ترافیکی شهر برای تسهیل و هدایت تردد ماشین‌آلات سبک و سنگین در محدوده جنوبی شهر قزوین طراحی شده است.

نصرتی بیان کرد: به علت حجم انبوه تردد خودرو به خصوص ماشین آلات سنگین در میدان فعلی از سمت بویین زهرا و شهرک‌های حومه به طرف قزوین و از کمربندی زنجان و رشت به سمت جاده بویین زهرا، ترافیک نیمه سنگین در این میدان و تقاطع‌های مجاور وجود دارد که با احداث این پل مشکل ترافیکی حل خواهد شد.

احداث اولین تقاطع غیر همسطح دو طبقه در جنوب شهر قزوین

شهردار قزوین با بیان اینکه احداث اولین تقاطع غیر همسطح دو طبقه امام رضا(ع) در جنوب شهر قزوین از دیگر پروژه‌های شهرداری قزوین است، افزود: تقاطع غیر همسطح امام رضا(ع) به طول دو هزار و 300 کیلومتر متر به صورت دو طبقه با عرض ۲۲.۵ متر در ارتفاع ۷.۵ متر در حال ساخت است.

نصرتی با اظهار اینکه زیر تقاطع غیر همسطح امام رضا (ع)، یک هزار پارکینگ طراحی شده است،گفت: این پارکینگ زایران بارگاه امامزاده حسین ابن الرضا (ع)، مزار شهدا  و آرامستان‌های آن منطقه را پوشش می‌دهد.

وی افزود: عملیات اجرایی احداث این پل از ۱۵ فروردین ماه امسال آغاز شده و با اعتبار اولیه ۱۴۴ میلیارد تومان به عنوان بزرگترین پل استان در دست ساخته است که پیش‌بینی می‌شود، ظرف یک سال و نیم آینده به بهره برداری برسد.

وی تصریح کرد: تقاطع غیر هم‌سطح امام رضا(ع) نیز با تکمیل شدن پل ابوترابی از باغ‌های ضلع شرقی تهران قدیم به بلوار جمهوری اسلامی، بعد از پمپ بنزین رز آغاز می‌شود و در فاز نخست تا پس از تقاطع مولوی به طول حدود یک هزار و 800 متر ادامه می‌‌یابد.

شهردار قزوین  افزود: احداث این پل با توجه به فقدان کمربندی جنوبی و تداخل ترافیک جاده‌ای و وسایل نقلیه سنگین با ترافیک شهری، ضمن ایجاد ترافیک و ناامنی برای تردد عابران و زائران امامزاده‎حسین(ع) تعبیه شده است، همچنین دسترسی شهروندان از مناطق شمالی به جنوب و غرب به شرق آسان و در کمترین زمان ممکن محقق خواهد ساخت.

وی تصریح کرد: احداث پروژه بزرگ کمربندی طبقاتی امام رضا(ع) در جنوب شهر قزوین یکی از خواسته‌های اعضای شورای شهر و شهروندان قزوینی برای تسهیل در عبور و مرور است.

احداث دومین بوستان بزرگ شهری در جنوب قزوین

نصرتی افزود: پروژه بوستان ملاخلیلا، دومین بوستان بزرگ شهر قزوین است که در منطقه جنوب شهر در دست احداث می‌باشد که پیش بینی می‌شود تا دو ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: مساحت این بوستان حدود ۶ هکتار است و اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز آن اختصاص یافته است و طبق نقشه، نوع معماری درونی آن متناسب با بافت سنتی خواهد بود.

شهردار قزوین اظهار کرد: پارک بزرگ درون شهری ملاخلیلا در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهری قزوین، گسترش و کیفیت بخشی فضاهای تفریحی و بهره‌‌مندی بیش از پیش شهروندان از فضای ‌سبز و تفرجگاهی، در کمربندی جمهوری اسلامی در حال احداث است.

نصرتی اضافه کرد: امکاناتی نظیر مرکز آموزشی، رستوران، نگارخانه، بازیگاه، استخر، مبلمان پارکی برای آن در نضر گرفته شده است.

شهردار قزوین نورپردازی در محدوده جنوب شهر را از دیگر پروژه‌های شهرداری قزوین عنوان کرد و گفت: تمامی این طرح‌های فرهنگی و عمرانی در پاسخ به نیازهای شهروندان در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برای جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی جنوب شهر قزوین در سال جاری 46 چاه جذبی با اعتبار 275 میلیون تومان حفاری شده است، افزود: در سال جاری برای لایروبی و گسترش چاه‌های جنوب شهر 120میلون تومان اعتبار هزینه شده است.

شهردار قزوین گفت: کلنگ احداث ساختمان ستاد اقامه نماز استان قزوین در زمینی به مساحت 445 مترمربع با زیربنای 460 مترمربع به زمین خورده است.

وی از جمله کاربری‌های ساختمان ستاد اقامه نماز را سالن چند منظور با ظرفیت 100 نفر، اتاق روابط عمومی، اتاق مشارکت، مدیریت مالی و پیش‎بینی سه سوئیت کوچک مهمانسرا برشمرد و خاطرنشان کرد: طراحی ساختمان ستاد اقامه نماز استان قزوین کاملا ایرانی - اسلامی است که در طراحی این ساختمان توجه ویژه ای به معلولین شده است.

شهردار قزوین گفت: زمین ساختمان ستاد اقامه نماز استان قزوین از سوی شهرداری تخصیص یافته است، احداث آن بر عهده معاون عمرانی شهرداری و اعتبارات این پروژه از منابع استانداری تامین می‌شود.

وی هدف از احداث ساختمان ستاد اقامه نماز استان قزوین را توسعه و ترویج فرهنگ نماز در  شهر ذکر کرد و افزود: از سال گذشته تاکنون  فعالیت‌های خوبی از سوی شهرداری قزوین در زمینه توسعه نماز در سطح شهر صورت گرفته است که از آن جمله می‌توان به ساماندهی مساجد محلی و جانمایی 23 قطعه در بوستان‌های شهر برای احداث مساجد محلی نظیر مسلم بن عقیل، حضرت ابوالفضل(ع) اشاره کرد.

این مقام مسوول ساماندهی امامزاده حسین(ع)  را از دیگر پروژه‌های عمرانی در دست اجرا در جنوب شهر عنوان و بیان کرد: شهر قزوین با وجود مطهر امامزاده حسین (ع) چهارمین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی نام گرفته و بر این اساس پروژه ساماندهی این مکان مقدس در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در این طرح چهار سازمان و نهاد مشارکت دارند، ادامه داد: سهم شهرداری قزوین از تأمین اعتبارات مالی این پروژه 15 میلیارد تومان است.

شهردار قزوین بیان کرد: در سال جاری برای اجرای عملیات عمرانی روکش آسفالت معابر اصلی یک میلیارد و 500میلیون تومان و معابر فرعی 2میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.

نصرتی مرمت و احیای مجموعه تاریخی سعدالسلطنه، مرمت خانه موزه ابوترابی و پروژه تجهیز عمارت سردار فخم جهت تبدیل به موزه دکتر صالحی را از دیگر پروژه‌های اجرایی در منطقه یک عنوان کرد.

این مقام مسوول گفت: در جنوب شهر قزوین همچنین پروژه نورپردازی بلوار تاکستان و نورپرداری بلوار راه آهن با اعتبار 21میلیون تومان و بلوار آیت الله خامنه‌ای با اعتبار 50میلیون تومان اجرایی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز