خبرگزاری کار ایران

گودرزی در گفتگو با ایلنا عنوان کرد:

بودجه امسال آموزش و پرورش دو برابر پارسال است

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۴۳۰

معاون مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه گفت: دولت تدبیر و امید با طرح خواسته صنفی در چارچوب قانون و از مجاری قانونی مخالفتی ندارد و هیچ گاه به سمت امنیتی کردن فضا پیش نخواهد رفت.

معاون مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ضمن گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم، استاد مطهری را ثمره سالها تلاش و مجاهدت حضرت امام برشمرد و نقش ایشان را به عنوان تئوریسین فکری انقلاب اسلامی برجسته دانست.

علیرضا گودرزی اظهار داشت: شهید مطهری با نقشی که در پیروزی انقلاب ایفا نمود با آثار ارزشمند خود خط سیر فکری انقلاب را برای جوانان و هواداران انقلاب اسلامی مشخص نمود.

وی با اشاره به اینکه آیت الله مطهری یک مجاهد فی سبیل الله و پاره تن امام بودند، افزود: دشمنان نظام نوپای جمهوری اسلامی وقتی در به انحراف کشاندن انقلاب و ناامید کردن ملت و رهبری مایوس شدند، دست به ترورهای ناجوانمردانه و کوری زدند تا به خیال خام خود مردم را از انقلاب و امام رویگردان کنند. بر همین اساس گروهک تروریستی "فرقان" برای تخریب روحیه حضرت امام و ملت بزرگ ایران دست به شهادت استاد مطهری زدند.

گودرزی تصیرح کرد: اما اگر چه ملت ایران با شهادت این استاد فرزانه از نعمت حضور فیزیکی وی در جامعه محروم شدند ولی حضور معنوی و سرشار از دانش و معرفت شهید مطهری با آن همه آثار گرانبها و فرزندان صالحی که از ایشان به جای مانده است تا همیشه در جامعه ساری و جاری است. یاد مطهری همیشه در دل مردم ایران اسلامی جاودانه است.

معاون مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه ضمن اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت درفرهنگ ایران اسلامی و جایگاه محوری آن در پیشبرد اهداف اصلی نظام با برشمردن نقش تربیت صحیح اسلامی دانش آموزن در نهادیه نمودن فرهنگ اسلامی درکشور و اشاره به ارزش های والای مقام معلم، نقش این شخصیت سازنده و انسان ساز را در ارتقاء سطح بینش و فرهنگ جامعه،سازنده ،پویا و فراگیر دانست.

وی گفت: کار معلم و بستر فعالیت معلم هر دو ارزشمند است کار معلم افروختن چراغ در تاریکی و نشر آگاهی و مبارزه با نادانی است. بستر تلاش بی شائبه وی نیز مدرسه به عنوان کانون علم و ادب و مرکز هدایت دانش آموزانی است که صاحبان اصلی آینده مملکت می باشند.

گودرزی با اشاره به نقش سرمایه اجتماعی در ایجاد همدلی و وحدت در بین اقشار مختلف جامعه و بالا بردن بهره وری در تمام زمینه های فرهنگی اقتصادی و پیش شرط اساسی مشارکت اجتماعی، گفت: اعتماد بی چون و چرای مردم و دولت به جامعه فرهنگیان کشور بالاترین حد سرمایه اجتماعی را برای نظام اسلامی ما به ارمغان آورده است. ما باید قدردان زحمات فرهنگیان عزیز باشیم و نه تنها یک هفته بلکه تمام سال برای مردم ما هفته نکوداشت مقام شامخ معلم باشد.

وی تاکید کرد: در این مسیر بوسه زدن بر دستان معلم کوچکترین اقدامی است که برای پاسداشت جایگاه رفیع علم و دانش ما میتوانیم انجام دهیم.

علیرضا گودرزی آموزش و پرورش را به عنوان یک نهاد مادر و تولید گر علم و دانش که چرخ های اقتصاد کشور را به گردش در می آورد دانست و گفت: امروز تمامی دستگاه های دولتی و خصوصی وامدار آموزش و پرورش هستند. بدون آموزش و پرورش ایران ما حرفی برای گفتن ندارد. تمام مراکز دولتی و خصوصی نباید به مشکلات روزمره متولیان این نهاد مهم بی تفاوت باشند.

معاون مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه عنوان داشت: وقتی که علم و دانش تولید شده توسط آموزش و پروش به پول و ثروت تبدل می شود معلم حق دارد از سرمایه ایجاد شده از این علم، بهره مند گردد. اگر به آموزش و پروش به عنوان نهاد متولی امر تولید علم کم توجهی شود آسیبهای اجتماعی و فرهنگی آن به کل جامعه تسری پیدا خواهد کرد.

این مدرس دانشگاه تورم سر سام آور و بدون کنترل سالهای پایانی دولت دهم که به دلیل ضعف مدیریت، اقدامات غیر کارشناسی و تحریم های ظالمانه بر جامعه حاکم شده بود را یکی از عوامل پایین آمدن ارزش پول ملی و به تبع آن کاهش قدرت خرید مردم خصوصا لایه های میانی و متوسط جامعه که از حقوق ثابت برخوردار بودند دانست و گفت: فرهنگیان که خود دل در گروه نظام و ایران اسلامی دارند در اثر تورم 45 درصدی، بسیار آسیب دیدند و قدرت خرید آنها به شدت کاهش پیدا کرد و اقداماتی که برای جبرن این مهم صورت گرفت اما کافی نبود.

گودرزی تاکید کرد: امروز هم دولت تدبیر وامید که جامعه بزرگ فرهنگیان از حامیان اصلی آن بودند از آغاز خدمت، کمر به رفع مشکلات معیشتی آن عزیزان بسته است.

وی تصریح کرد: در این مسیر هر چند از درآمد 700 میلیاردی نفت خبری نیست و مشکلات بزرگی از جمله کاهش درآمد دولت به دلیل پایین آمدن قیمت نفت، میراث به جای مانده از گذشته و مطالبات تلمبار شده فرهنگیان موانعی جدی هستند اما در سال جاری در کنار این همه شرایط حساس،دولت ضمن عدم کاستن از بودجه عمرانی و توسعه ای کشور، بودجه آموزش و پرورش را تقریبا دو برابر نموده است یعنی از 12 هزار میلیارد تومان در سال 1390 به 24 هزار میلیارد تومان در سال جاری افزایش پیدا کرده است که این خود نشان دهنده حساسیت و اهمیت آموزش و پرورش برای دولت تدبیر و امید است.

این مسئول سیاسی استانداری در بخش دیگری از صحبت های خود به مطالبات صنفی فرهنگیان در سال گذشته اشاره و طرح این خواسته ها را در چارچوب قانون و مقررات حق فرهنگیان دانست و افزود: جمهوری اسلامی متعلق به همه مردم است، همین مردم این نظام را ایجاد، حمایت و حراست نموده اند.این مردم برای داشتن بهترین فرصت های زندگی و معیشتی شایسته ترین هستند. دولت خود را موظف به پیگیری و رفع مشکلات معیشتی آحاد جامعه خصوصا فرهنگیان می داند.

گودرزی افزود: در سال گذشته در تجمع هایی که صورت گرفت فرهنگیان خواسته های صنفی خود را دنبال می کردند که مسئولان استانی هم در اینجا نهایت همکاری را داشتند اما در این مسیر استفاده معلمان عزیز از فناوریهای روز و رسانه های مجازی برای رسیدن به اهداف خود هم می تواند فرصت باشد و هم تهدید زیرا احتمال سوء استفاده و بهره برداری از این گونه اطلاع رسانی ها و حرکت های صنفی وجود دارد و فرهنگیان عزیز باید ضمن هوشیاری تمام از مجاری قانونی خصوصا با فعال کردن نمایندگان محترم مجلس پیگیر مطالبات صنفی خویش باشند و اجازه ندهند افرادی برای رسیدن به مقاصد خویش با شایعات در فضاهای ایجاد شده وب و تلفن همراه مسیر صنفی را به سوی اهداف خویش تغییر دهند.

وی گفت: ریاست محترم جمهور در آیین نکوداشت مقام معلم امسال اعلام نمودند که "فضا برای طرح مطالبات صنفی باید باز گردد" اگر عملکرد دولت کنونی را نسبت به گذشته بررسی کنیم متوجه می شویم فضا برای بیان مطالبات صنفی باز است و مشکلی از این بابت وجود ندارد. دولت اعتدال با طرح خواسته صنفی در چارچوب قانون و از مجاری قانونی مخالفتی ندارد و هیچ گاه به سمت امنیتی کردن فضا پیش نخواهد رفت

وی ادامه داد: اما فرهنگیان عزیز باید تنگناها و شرایط دولت یازدهم را با درایت بیشتر رصد کنند و سختی های کنونی را مدنظر داشته باشند. ما در استان کرمانشاه در سال گذشته شاهد برخی تجمعات صنفی فرهنگیان بودیم و انصافا خواسته ها تماما صنفی و رفع مشکلات معیشتی بوده و مسوولان استان و مدیران آموزش و پرورش در میان فرهنگیان حاضر شده و سخنان آنها را شنیده و انعکاس داده اند و برای رفع آنها به جد در تلاش هستند.که نمونه آن اجرای طرح رتبه بندی حقوق معلمان از مهر ماه امسال است.

معاون مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه در پایان تاکید کرد: اما باز هم تاکید می کنم این عزیزان به عنوان کسانی که خود درس رعایت قانون و قانونمداری را به دانش آموزان می دهند مواظب سوء استفاده ها و بهره برداری های غیر قانونی از این گونه حرکت ها باشند و تنها از مسیر قانونی مطالبات صنفی خود را دنبال نمایند تا انشالله شاهد کاهش این مشکلات معیشتی باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز