خبرگزاری کار ایران

عضو تشکیلات خانه کارگر استان مازندران:

ایجاد امنیت شغلی از نیازهای اساسی و مطالبات کارگران است

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۸۲۸

عضو تشکیلات خانه کارگر استان مازندران گفت: ایجاد امنیت شغلی کارگران از نیازهای اساسی و مطالبات جدی این قشر است که باید با کمک مسئولان رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، فرامرز درخشنده در جشن بزرگ کارگری بهشهر افزود: با توجه به اینکه ۹۰ درصد کارگران ما در کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی از امنیت شغلی برخوردار نیستند لذا ایجاد امنیت شغلی از مسائل مهمی است که دغدغه این قشر زحمت کش و خانواده‌هایشان است.

وی، با بیان اینکه عدم امنیت شغلی، دستمزد کم، معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی، فروپاشی خانواده به دلیل عدم امنیت شغلی و... از مسائل و معضلاتی است که جامعه کارگری ما از آن رنج می‌برد خاطر نشان کرد: کارگر بازنشسته‌ای (ازکارافتاده) که ماهانه ۱۲۸ هزارتومان دریافتی دارد و با عائله‌ای که دارد جوابگوی زندگی خود نیست باید در مورد وضعیت زندگی ایشان چاره‌اندیشی شود که این مهم در گرو توجه مسئولان و دولت‌مردان به این امر مهم و خطیر است.

درخشنده یادآور شد: بسیاری از بازنشستگان ما در حسرت عدالت و همسان سازی ماندند و حتی تعدادکثیری از این جمع فوت کردند و متاسفانه به این خواسته خود که از دغدغه‌هایشان بود نرسیدند و اکنون باید با برنامه‌ریزی بهتری در این راستا وارد شد تا بازنشستگان ما نیز همچون قشر کارگری از امنیت برخوردار باشند.

 عضو تشکیلات خانه کارگر استان مازندران در ادامه با بیان اینکه اتفاقات خوبی در دولت تدبیر و امید برای کارگران افتاد افزود: رفع مشکلات چندین ساله نساجی و پرداخت مطالبات آنان از مسائل مهم و با ارزشی بود که در این دولت انجام شد و کارگران نساجی بعد از سال‌ها، امسال، عید نوروز را برگزار کردند و جشن گرفتند.

درخشنده گفت: مشکلات و معضلات چیت سازی بهشهر رفع شد اما انتظار است که رفع مطالبات بطور کامل انجام شود و مهم‌تر از همه بحث کارخانه چیت سازی و احیای مجدد چیت سازی بهشهر است که در گرو تعامل مسئولان و دست اندرکاران امر است.

وی افزود: کارگران ما در بخش‌های مختلف تولیدی و کارگری در برخی موارد حقوق نگرفتند، مشکل دارند، مطالبات وجود دارد اما صبوری کردند و در کنار این مسائل همراهی همسران و خانواده‌هایشان که در طول ماه‌ها و سال‌ها بی‌حقوقی کانون خانواده را گرم نگه داشته و با شرافت زندگی کردند جای تحسین و قدردانی دارد.

درخشنده همچنین در مورد خانه کارگر بهشهر گفت: تشکل خانه کار و کارگر بهشهر از جمله تشکل‌های با قدمت فراوان در استان مازندران است که در دهه ۶۰ راه‌اندازی شد و خدمات مناسب و خوبی را توسط پرسنل زحمت کش خود به جامعه کارگری ارائه می‌کند و امیدواریم که با افزایش عضوگیری در این خانه کار و کارگر، کارگران ما و اعضای خانواده‌هایشان از این فرصت استفاده و در جهت رشد توانمندی‌های خود در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی تلاش کنند.

ناظری، مسئول خانه کارگر شرق مازندران نیز با تبریک روز کارگر و هفته گرامی‌داشت کارگر در این جشن بزرگ کارگری گفت: کارگر در چرخه صنعت نقش مهم و ارزنده‌ای دارد که امیدواریم با حمایت از کارگران و ایجاد امنیت شغلی، که مهم‌ترین مسئله است، شاهد حمایت از تولید ملی و رشد و رونق اقتصادی، در جامعه خود باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز