خبرگزاری کار ایران

دبیرکل اتاق بازرگانی فارس مطرح کرد؛

توسعه صادرات و واردات کالاهای فارس با کشور تایلند را دنبال می کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۴۰۹۰

لغو روادید بین کشور ایران و تایلند را از سوی دولت تایلند پیگیری می کنیم

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس با بیان اینکه تاکنون عمده فعالیت اقتصادی ما با کشور تایلند در حوزه گردشگری بوده است گفت: سیاست و تمرکز ما بر افزایش بخش اعظمی از صادرات و واردات و توسعه تعاملات تجاری در سبد مبادلات اقتصادی بین استان فارس و کشور تایلند است.

به گزارش ایلنا، علی عوض پور در نشست فعالان اقتصادی استان فارس با رایزن بازرگانی و معاون دوم سفارت تایلند در ایران که در این اتاق برگزار شد، بیان کرد: شهر شیراز و استان فارس یک پیشینه تمدنی فرهنگی و تاریخی دارد که این استان به دلیل برخورداری از آثار ملی و ثبت جهانی فاخر شهرت جهانی دارد.

وی افزود: فارس در بخش کشاورزی، صنعت و معدن، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، معدن، صنایع غذایی و گردشگری از استان های پیشرو ایران است که در هر یک از این بخش ها ظرفیت های منحصر به فردی در فارس وجود دارد که می تواند سرفصل افزایش مراودات دو طرف باشد.

عوض پور اظهار داشت: بر اساس آمار تاکنون بیشترین مبادله اقتصادی بین کشور ایران و تایلند در حوزه گردشگری است اما انتظار داریم علاوه بر این بخش، سایر حوزه های اقتصادی صادرات و واردات نیز مورد توجه تجار و بازرگانان دوطرف قرار گیرد.

دبیرکل اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: سیاست و تمرکز ما بر افزایش بخش اعظمی از صادرات و واردات و توسعه تعاملات تجاری در سبد مبادلات اقتصادی بین استان فارس و کشور تایلند است که شاخص های اقتصادی دو کشور ایران و تایلند نشان می دهد که ما می توانیم علاوه بر حوزه گردشگری؛ در سایر حوزه ها نیز تعاملات خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به مزیت های اقتصادی و کالاهای استان فارس ادامه داد: بخشی از نیازهای واردات کشور تایلند در استان فارس تولید می شود و جز کالاهای تولیدی با کیفیت این استان است که شرایط بیشتر برای همکاری های بیشتر تجار فارس و تایلند را فراهم می کنیم.

 لغو روادید بین کشور ایران و تایلند را از سوی دولت تایلند پیگیری می کنیم

در این جلسه تریرونگ وان آر ری رایزن بازرگانی کشور تایلند نیز گفت: ما در سفارت به دنبال توسعه مبادلات تجاری و صادرات و واردات در حوزه های مختلف اقتصادی با کشور ایران و استان های مختلف هستیم که حوزه گردشگری یکی از بخش هایی است که کشور ما با سایر استان های ایران ارتباط خوب و مناسبی دارد.

وی با اشاره به نیاز کشور تایلند به محصولاتی از جمله فولاد، خدمات فنی مهندسی، صنایع لبنیات و محصولات آبزی از سوی ایران افزود: کشور ایران مزیت های اقتصادی دیگری نیز دارد که ما به دنبال ارتباط اقتصادی پایدار با استان های مختلف هستیم. 

وان آر ری اظهارداشت: لغو روادید مابین کشور ایران و تایلند یکی از درخواست ها از ماست که ما این موضوع را از سوی دولت تایلند پیگیری می کنیم.

وی اضافه کرد: اعزام و پذیرش هیات از استان فارس و کشور تایلند برای بررسی راهکارهای توسعه مراودات تجاری به صورتی تخصصی از مطالبه ما از اتاق بازرگانی فارس است.

در این نشست سایر فعالان اقتصادی استان و روسای تشکل های اقتصادی به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز