خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری لرستان در گفتگو با ایلنا خبر داد:

پیش بینی حضور ۴۰۰ هزار گردشگر تا پایان تعطیلات نوروز در لرستان

asdasd
کد خبر : ۲۶۲۴۳۲

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان لرستان، گفت: پیش بینی می‌شود که تا پایان تعطیلات نوروزی ۴۰۰ هزار گردشگر از استان بازدید کنند.

عبدالرضا مهاجری‌نژاد در گفت‌و گو با ایلنا، گفت: با توجه به اینکه در سال جدید برنامه‌های خوبی را برای جذب گردشگر در نظر گرفته بودیم سعی برآن شده بود که لرستان از یک معبر گردشگری به یک مقصد گردشگری تبدیل شود.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته و اینکه نیمه اول تعطیلات نوروز مصادف با ایام فاطمیه بود رشد سفر‌ها به نسبت نیمه دوم کمتر است و در نیمه دوم شاهد رشد بیشتر مسافرت‌ها خواهیم بود به همین دلیل پیش بینی می‌شود که تا پایان تعطیلات نوروز، جمعیت مسافران به استان لرستان از مرز ۴۰۰هزار نفر عبور کند و یک رکورد برجای بگذارد.

 مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری لرستان در ادامه اضافه کرد: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته معیار مناسبی برای شمارش گردشگر در استان در نظر گرفته نشده بود و ورود هر اتومبیل به استان را یک مسافرت به حساب آورده بودند، امسال سازوکارهای جدیدی برای اعلام آمار تهیه شد که از این طریق هر کسی که اقامت یک روزه در هتل، کمپ‌های رایگان، مهمانپذیر‌ها، مراکز اقامتی، مدارس، کمپ‌های موقت و مسافرخانه‌ها داشته باشد، مسافر نوروزی محسوب می‌شود. لذا هر گردشگری که حداقل یک شبانه روز در این مراکز اقامت کرده‌اند را در لیست محاسبه آمارآوردیم و می‌توان گفت یک آمار واقعی را در سال جدید به گردشگری لرستان اختصاص داده‌ایم.

مهاجری‌نژاد همچنین تصریح کرد: در سال جاری به کمک دستگاههای علوم پزشکی و راه و شهرسازی بازدیدازسایرمراکزاقامتی بین راهی به عمل آمد و موارد نظارتی و بهداشتی این مراکز مد نظر قرار گرفت. بصورتی که سرویس‌های بهداشتی جدید و نمازخانه برای این مراکز بین راهی احداث شد تا مسافران بتوانند از حداقل امکانات بهره ببرند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز