خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خبر داد:

احیای سنت برداشت گیلاس در شهرستان طارم

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۷۴۱

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان, گفت: گیلاس را یکی از محصولات منحصر به فرد شهرستان طارم خواند و افزود: مقرر شده جشن برداشت گیلاس که یک سنت قدیمی است در فصل بهار که فصل برداشت گیلاس است احیا شود.

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: پایه اقتصادی روستاهای گزدشگری بر اساس گردشگر رشد می کند البته باید در جذب گردشگر ظرفیت منطقه مد نظر قرار گیرد تا عمر بهره برداری از آن کاهش نیابد.

به گزارش ایلنا از زنجان, یحیی رحمتی امروز با اعلام این خبر تصریح کرد: کارکرد روستاهای گردشگری منطقه ای است و می توان کارکرد ملی برای آن تعریف کرد.

رحمتی با تاکید بر لزوم تغییر نگرش به گردشگر گفت: نباید گردشگر را به عنوان میهمان تلقی کرد، گردشگر با ورود به هر محلی علاوه بر لذت بردن از آن و تامین اهداف سفر خود باید منافعی برای آن منطقه داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: نوع لذتی که برای مسافر ایجاد می کنیم در ماندگار شدن او تاثیر گذار است بنابراین باید در برنامه ریزی برای جذب گردشگر دقت بیشتری داشت.

رحمتی احیای کارکرد کوچه باغ ها، معرفی ظرفیت هایی همچون یخچال ها و آبشار های طبیعی، احیای اداب و سنن بومی مردم منطقه را از جمله را های جذب گردشگر برشمرد.

گفتنی است در این بازیدید مریم گنجی عضو شورای شهر ابهر و عضو شورای اسلامی استان زنجان با انتقاد از عملکرد تورهای گردشگری استان گفت: باید تدابیری اتخاذ شود تا تورهای گردشگری ورودی به استان افزایش یابد.

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان, در پایان افزود: اکنون تورهای گردشگری تورهای خروجی بیشتری دارند نه تور ورودی.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز