خبرگزاری کار ایران

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران:

در دور جدید فعالیت سوادآموزی استان در اندیشه پرداختن به سواد انتقادی هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۲۸۸

فرد پس از شرکت در دوره های سوادآموزی باید می تواند به خودآگاهی و شناخت مقتضیات زمانی خود در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دست یابد تا با مشارکت فعال به بهبود و اصلاح امور یاری رساند.

داود تقی نیا در حاشیه جلسه شورای معاونین با بیان رویکردهای نوین در سوادآموزی گفت: امروزه اهمیت و نقش سواد در پیشرفت و تعالی جامعه بر کسی پوشیده نیست و این نکته، بسیار حائز توجه است.

به گزارش ایلنا، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به نتایج تحقیقات انجام شده اظهار داشت: مادرانی که در دوره‌های مقدماتی، تکمیلی و پایانی شرکت کردند در تربیت اجتماعی فرزندان خود، در مقایسه با کسانی که این دوره را طی نکرده‌اند، به طور معناداری موفق‌تر بوده‌اند و این نکات، وظیفه سوادآموزی را بیشتر نشان می‌دهد.

وی در ادامه به شرح انواع سواد عملیاتی، سواد فرهنگی و سواد انتقادی پرداخت و بیان داشت: در دور جدید فعالیت سوادآموزی استان در اندیشه پرداختن به سواد انتقادی هستیم.

تقی نیا افزود: این نوع سواد به توانایی مشارکت در امور اجتماعی و نیز تلاش برای اصلاح و بهبود آن تاکید دارد و فرد پس از شرکت در دوره‌های سوادآموزی باید می‌تواند به خودآگاهی و شناخت مقتضیات زمانی خود در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دست یابد تا با مشارکت فعال به بهبود و اصلاح امور یاری رساند. یونسکو نیز در حال حاضر بر این نوع سواد تاکید دارد.

تقی نیا درپایان تصریح کرد: در صدد هستیم تا با همراهی مدیر کل، همکاران و صاحب نظران، شناسه بی‌سوادان استان را شناسایی کنیم و با استفاده از روش پژوهش اقدام موثری انجام دهیم تا سرانجام به مقصد و مقصود نهایی که همانا سواد انتقادی است؛ دست یابیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز