خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبرداد؛

استقبال بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی از تورهای بافت گردی شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۸۸۲

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از استقبال کم‌سابقه مسافران نوروزی از اجرای تورهای بافت گردی در شیراز خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد ثابت اقلیدی امروز 6 فروردین ماه 1403 گفت: از اول تا پنجم فروردین‌ماه امسال بیش از 5 هزار مسافر نوروزی در تورهای بافت گردی شیراز شرکت کردند.

وی افزود: اجرای این تورها از سوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری فارس و باحمایت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز برگزارشده و تا پایان تعطیلات نوروز نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: تورهای بافت گردی در قالب‌ها و داستان‌های مختلفی ازجمله پیاده‌روی در محلات تاریخی و نیز داستان‌های ادبی و فرهنگی شیرازی گزار می‌شوند و به بازدید از جاذبه‌ها در بافت‌ تاریخی شیراز می‌پردازد.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه محله‌های سنگ سیاه، اسحاق بیگ، بالاکف، سر باغ، لب اب، بازار مرغ و ... از جمله نقاطی است که مورد بازدید قرار می گیرد گفت: افزایش آگاهی مردم در سال‌های اخیر از اهمیت حفظ و احیای بافت‌های تاریخی و همچنین ثبت ملی بافت تاریخی شیراز از جمله عواملی است که موجب شده اجرای این تورها مورد استقبال مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تورهای بافت گردی شیراز توسط 20 راهنمای رسمی و راهبلد باتجربه برگزار می‌شود افزود: استقبال از تورهای بافت گردی تاثیرات مثبت و مختلفی در افزایش تعداد گردشگران، کسب‌وکارهای سنتی در بافت‌های تاریخی و ... دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز