خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

مسافران و گردشگران نوروزی از خرید غذا‌های رستورانی پرهیز کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۱۱۱

رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: مسافران و گردشگران نوروزی بایستی در طول سفر و به منظور پیشگیری از بروز هر بیماری به مسائل بهداشتی توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش ایلنا در قزوین، عطیه رزازی با اعلام این خبر گفت: مسافران و گردشگران نوروزی در مدت زمان سفر خود از خرید غذا‌های رستورانی و بیرون‌بر تا حد ممکن پرهیز کنند و در صورت امکان، خود غذاهایشان را تهیه کنند.

رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: به مسافران همچنین توصیه می‌شود تا مواد غذایی را در طول سفر به صورت پخت کامل استفاده کنند و اگر مواد غذایی به صورت خام و بسته‌بندی بود به تاریخ مصرف و انقضا آن به طور حتم توجه لازم را داشته باشند.

رزازی با تاکید بر اینکه مسافران از تهیه غذا از رستوران‌های گذری یا کم‌عبور پرهیز کنند، بیان کرد: مسافران هنگام تهیه مواد غذایی به بوی آن توجه ویژه‌ای داشته باشند و اگر احساس کردند بوی نامطبوعی می‌دهد از خرید آن و همچنین مواد غذایی پرچرب خودداری کنند چرا که ممکن است از ادویه و طعم دهنده‌ها برای پوشش طعم کهنگی آن استفاده شده باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه در ایام ماه مبارک رمضان قرار داریم و اگر مسافران غذایی را از خانه برای افطار با خود به مسافرت می‌برند، حتما دمای حفاظت از آن را مورد توجه قرار دهند، افزود: دمای نگهداری از این غذا‌ها بین چهار تا هشت درجه سانتیگراد، یعنی یک دمای یخچالی باشد تا فاسد نشود.

رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ادامه داد: استفاده از بعضی مواد غذایی مانند سیب‌زمینی یا سبزیجات آب‌پز، انواع گوشت یا تخم مرغ بهتر است که مسافران در صورت همراه داشتن آن، در اولین فرصت استفاده کنند.

رزازی با اشاره به مسایل دیگر موارد بهداشتی در مدت زمان سفر‌های نوروزی، اضافه کرد: بهداشت ظروف غذا در مکان‌های عمومی و رستوران‌ها مساله بسیار مهمی است و برای مواد غذایی گرم از ظروف یک بار مصرف کاغذی و برای مواد غذایی سرد نیز از ظروف پلاستیکی استفاده شود چراکه کنترل آلودگی آنها راحت‌تر است، اما در رستوران‌هایی که ظروف چینی استفاده می‌شود مسافران به نظافت آن بسیار دقت کنند.

به گفته وی، مسافرانی که سفر‌های طولانی‌تری دارند بایستی توجه داشته باشند که طی مسافت‌های زیادی که در خودرو هستند به طور دائمی نبایستی از مواد خوراکی استفاده کنند، زیرا این مساله می‌تواند به دستگاه گوارشی آنها آسیب برساند.

رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: به گردشگران توصیه می‌شود رعایت بهداشت طبیعت را نیز مورد توجه ویژه خود قرار دهند و زباله یا ته‌مانده‌های مواد غذایی خود را در کنار جاده‌ها یا جنگل‌ها رها نکنند و در حفظ بهداشت محیط زیست کوشا باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز