خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی استان:

سامانه بارشی از اواخر وقت فردا وارد قزوین می شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۰۹۹

کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین از ورود یک سامانه بارشی جدید به استان خبر داد و گفت: سامانه بارشی از اواخر وقت یکشنبه وارد منطقه می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی آخوندی با اعلام این خبر گفت: براساس آخرین مدل های هواشناسی و تصاویر ماهواره ای، از اواخر وقت فردا /یکشنبه/ تا اواخر وقت دوشنبه ورود یک سامانه بارشی استان را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد که پیامد آن بارندگی، گاهی رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد نیز با احتمال ریزش تگرک همراه خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین ادامه داد: با توجه به اینکه در برخی مناطق استان شدت بارش ها زیاد خواهد بود، احتمال آبگرفتگی معایر و سیلابی شدن رودخانه و مسیل ها دور از انتظار نخواهد بود.

آخوندی به شهروندان و به ویژه مسافران توصیه کرد تا از اتراق کردن در حاشیه رودخانه و مسیل ها خودداری کرده و هنگام رانندگی نیز مراقب لغزندگی سطح جاده ها و کاهش دید افقی باشند.

این کارشناس با اشاره به میزان بارندگی های استان در سال زراعی (از اول مهرماه تا 31 شهریور سال آینده)، اظهار کرد: از اول مهرماه سال گذشته تاکنون میزان بارندگی های استان 122 میلی متر بوده که این میزان نسبت به بلند مدت (30 سال) 64.5 میلی متر، یعنی 35 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: میزان بارندگی های استان قزوین در سال زراعی نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 116 میلی متر بوده، پنج درصد افزایش بارندگی ها را نشان می دهد.

آخوندی خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته آوج با 2 و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با 23 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای مرکز استان نیز طی این مدت چهار تا 19 درجه سانتیگراد بالای صفر بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز