خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی مازندران:

۶۲ درصد افزایش برداشت غیر مجاز از حساب‌ بانکی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۹۰۵

دستگیری ۱۵۷۳ متهم جرائم سایبری

سردار مفخمی به جرائم سایبری به‌عنوان اولویت پلیس مازندران اشاره کرد و گفت: در برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی ۶۲ درصد افزایش داشتیم.

به گزارش ایلنا، سردار حسن مفخمی شهرستانی صبح دوشنبه در نشست با خبرنگاران گفت: طی ۱۱ ماهه گذشته ۲ میلیون و ۴۱۸ تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ ثبت شده که نسبت به مشابه سال قبل دو درصد افزایش و در انجام عملیات نیز ۷ درصد افزایش داشته است.

وی به سرقت از منزل اشاره کرد و افزود: اکثر این سرقت‌ها مربوط به سارقان حرفه‌ای بود که از دیگر استان‌ها وارد مازندران می‌شدند که در هوشیاری پلیس و عملیات گسترده زمینگیر شدند.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: در همین مدت با ایجاد کمربندی ایمنی شاهد کاهش ۲۹ درصدی سرقت از منزل در سطح استان هستیم.

سردار مفخمی همچنین از کاهش ۹ درصدی سرقت خودرو خبر داد و از مالکان خودرو خواست نسبت به ایمنی خودرو اقدام مناسب داشته باشند.

وی با بیان اینکه ۱۸ هزار و ۴۰۳ سارق موتورسیکلت در همین مدت دستگیر شدند از کاهش ۱۵ درصدی سرقت احشام و ۳۰ درصد کاهش وقوع سرقت مغازه‌ها خبر داد.

سردار مفخمی از ۳۶ درصد افزایش کشف وقوع در استان خبر داد و گفت: در همین رابطه هزار و ۸۸۱ مالباخته به مال خود دست پیدا کردند.

وی اعلام کرد: در همین مدت ۴۴۷ دستگاه انواع خودروی مشکوک قبل از ورود به استان شناسایی و زمینگیر شدند.

فرمانده انتظامی مازندران با اعلام اینکه صد درصد قاتلین شناسایی و دستگیر شدند، ادامه داد: در همین مدت ۳۵۰۰ مورد احراز خورو و موتور سیکلت داشتیم.

وی با بیان اینکه در ۱۱ ماهه گذشته ۵۸۶ میلیون مسافر در استان مازندران ثبت شده است از کاهش ۲ درصدی متوفیان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: در مجروحین برون شهری نیز ۱۳ درصدی را در استان شاهد بودیم.

سردار مفخمی به افزایش ۶۰ درصدی اعمال قانون در برون شهر اشاره کرد و اخطار داد: افرادی که بخواهند با حرکات مخاطره‌آمیز جان دیگر افراد را به مخاطره اندازند خودروی آن‌ها ساعتی و یا تا پایان تعطیلات توقیف می‌شود.

وی افزود: در همین مدت ۵ درصد کاهش متوفیان درون شهری و ۲ درصدی افزایش مجروحان درون شهری را شاهد بوده‌ایم.

سردار مفخمی به نقل و انتقال و ۲۱۹ هزار ۶۴۹ خودرو در همین بازه زمانی اشاره کرد و افزود: ۹ هزار و ۴۲۹ پلاک موتورسیکلت تعویض شد.

وی ادامه داد: همچنین ۱۰ هزار دستگاه موتورسیکلت فرسوده در پارکینگ‌های استان تعیین و تکلیف شدند.

سردار مفخمی اعلام کرد: در ۱۱ ماهه گذشته سه میلیون ۹۳۳ هزار و ۸۱۸ مورد اعمال قانون در درون شهر صورت گرفت که نسبت به مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه ۸۵۱ خودروی حامل قرص‌های روان‌گردان و مواد مخدر اعمال قانون شدند، ادامه داد: در همین مدت ۳ تن و ۹۲۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف  و در همین رابطه ۱۵ هزار و ۷۱۰ نفر دستگیر شدند.

وی از دستگیری ۶ هزار و ۲۴۸ خرده‌فروش در استان خبر داد و افزود: در همین مدت ۵۹ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در مازندران زمینگیر شدند.

سردار مفخمی به جرائم سایبری به‌عنوان اولویت پلیس در استان اشاره کرد و گفت: در برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی ۶۲ درصد افزایش داشتیم.

وی میزان جرائم سایبری در استان را ۷ درصد اعلام کرد و افزود: در همین مدت ۱۰۸ درصد کشف وقوع صورت گرفته است که بسیاری از متهمان نیز دارای پرونده‌های کشور دارند.

سردار مفخمی ادامه داد: در همین رابطه هزار و ۵۷۳ متهم جرائم سایبری دستگیر شدند.

وی به حوزه پلیس امنیت اقتصادی پرداخت و افزود: ۳۳ درصد افزایش پرونده در اخلال نظام اقتصادی، تبانی در معاملات دولتی ۱۰۰ درصد و پولشویی ۷ درصد افزایش داشتیم.

سردار مفخمی ارزش ریالی این پرونده‌ها را بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و از افزایش ۱۰ درصدی متهمان این حوزه خبر داد.

وی از هزار و ۹۹۰ مورد کشف انواع چوب‌های جنگلی خبر داد و افزود: در همین رابطه ۳ باند بزرگ زمینگیر شدند.

سردار مفخمی به عملکرد کلانتری‌های استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۰۰ هزار پرونده در کلانتری‌ها تشکیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز