خبرگزاری کار ایران

انتقاد فعالان رسانه‌ای از عملکرد فرماندار رودبار

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۳۶۰

دو تن از فعالان رسانه‌ای با انتقاد از انتخاب افراد کم تجربه به عنوان فرماندار گفتند: فرماندار رودبار صدای منتقدین را برنمی‌تابد و نسبت به انتقادها سریع واکنش نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا، در این مدت کوتاه کم نشنیده‌ایم که قاطبه مردم از اقشار و صنوف مختلف، معترض عملکرد سوء فرماندار رودبار و نحوه مواجهه وی با مشکلات مردم بوده‌اند اما گویا گوش مسئولان استان سنگین‌تر از آن بوده که این واقعیت‌ها را درک کنند.

آنچه در پی می‌آید روایت تلخ دو تن از فعالان رسانه‌ای است که از فشارها و امنیتی‌سازی فضای شهرستان توسط فرماندار تازه وارد و کم تجربه و سخت کردن فضای اطلاع‌رسانی و همچنین بی‌توجهی به خواست‌ها و مطالبه مردم می‌گویند.

محسن فلاح لیاولی مدیر کانال خبری خوب‌های عمارلو به خبرنگار ایلنا گفت: در شهرستان رودبار به عنوان فردی رسانه‌ای مراسمات مذهبی، برنامه‌های سپاه، نیروی انتظامی و ... را پوشش خبری می‌دهم. پربازدید‌ترین پیج خبری شهرستان رودبار را دارم اما متاسفانه خیلی تحت فشارم و تاکنون چهار پرونده قضایی برایم تشکیل شده است.

وی افزود: امسال حدود ۲۰ پرونده قضایی برایم تشکیل شد و در هر پرونده‌ای ۳ الی ۴ اتهام از جمله نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی بر من وارد کردند و در آخر هم این پرونده‌ها به منع تعقیب و برائت ختم شدند و یکی از پروندهایم با ۵ میلیون تومان جریمه نقدی مخدومه شد ولی از اینکه مدام باید به دادگاه رفت و آمد کنم خسته شده‌ام چرا که فیش حقوقی قبول نمی‌کنند و باید حتما سند ببرم.

این فعال رسانه‌ای در ادامه گفت: فرماندار، سایر فعالان رسانه‌ای و خبرنگاران شهرستان رودبار را تحت فشار گذاشته و وادار به سکوت کرده‌ و بنده جزو معدود منتقدان هستم و مابقی هم که هنوز فعال هستند، سکوت کرده‌اند و تقریبا هیچ احدی طی ۲ سال اخیر در شهرستان رودبار از فرمانداری انتقادی نکرده است.

فلاح لیاولی ادامه داد: فرماندار رودبار تاکنون ۳ بار به منطقه ما خورگام آمده، آن هم به عنوان هیات همراه استاندار و به عنوان مسئولی که بیاید و مشکلات مردم را بررسی کند به خورگام سفر نکرده است. مردم خورگام انتظار دارند که فرماندار به اینجا بیاید و مشکلات‌شان را به وی بگویند.

این فعال رسانه‌ای عنوان کرد: فرماندار رودبار به تازگی هم شکایتی بر علیه من با عنوان تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی تنظیم کرده و این در حالی است که اخبار بنده بیشتر در مورد شهدا و مراسمات مذهبی است.

وی اضافه کرد: یک بار به دادستان گفتم از این همه پرونده و دوندگی خسته شده‌ام لطفا زندانیم کنید تا خودم و خانواده‌ام از این همه استرس و نگرانی خلاص شویم.

این فعال رسانه‌ای به یکی از پرونده‌های قضایی خود اشاره کرد و گفت: در روستای حشمت آباد خورگام یک ساخت و ساز غیرمجاز حکم تخریبش آمده بود و بیست روز به انتخابات مانده تخریب شد. امام جمعه خورگام هم در یکی از سخنرانی‌هایش گفت چرا بیست روز مانده به انتخابات این کار را کردید حداقل بعد انتخابات این کار را می‌کردید. من صحبت‌های امام جمعه را کار کردم که بلافاصله از من با عنوان اتهام تشویش اذهان عمومی شکایت کردند.

فلاح لیاولی ادامه داد: به قدری فضای شهرستان رودبار را امنیتی کرده‌اند که نمی‌توانیم کوچکترین انتقادی بکنیم. چند سالی است فعال رسانه‌ای هستم و فقط مشکلات مردم را اطلاع‌رسانی می‌کنم. تاکنون از من شکایت نشده ولی در ۲ سال اخیر فرماندار رودبار بارها از من شکایت کرده است.

حمید شفائی سردبیر سابق هفته نامه شکوفه‌های زیتون هم در خصوص محدودیت‌های ایجاد شده برای فعالان رسانه‌ای، به خبرنگار ایلنا، گفت: فرماندار با رویکردی که داشته مشکلات زیادی به وجود آورده است. از اداره اطلاعات آمدند و همه لوازم کاری ما از جمله لب تاب، کیس و… را بردند و تقریبا ۴ ماه بدون هیچ توضیحی به ما پس ندادند و از کار بی‌کارمان کردند.

وی ادامه داد: متاسفانه دلیل این اقدام‌شان را تاکنون هم متوجه نشده‌ایم ولی چیزی که برای ما جای سئوال دارد این است که چرا باید کانال تلگرامی مختص به فرمانداری شهرستان رودبار توسط کسی اداره شود که حواشی فراوانی دارد؟ در رادیو گیلان با آبرو و حیثیت ما بازی کردند و در آن ایام فشار زیادی روی ما بود و متاسفانه هیچ کس هم جوابگو نبود و فرماندار هم در روزهایی که پیگیر کمبود آب کشاورزی دشتویل بودیم از رو بر ما شمشیر کشیدند و در جلسات مهم اداری راه ندادند و اصلا ما را دعوت نمی‌کردند.

این فعال رسانه‌ای عنوان کرد: بزرگترین مشکل شهرستان رودبار این است که سیاسیون (چه چپ و چه راست) تصمیم ساز و تاثیر گذار در تصمیم‌سازی‌های شهرستان، کم و زیاد اهل معامله هستند و اینها باعث می‌شوند افرادی روی کار بیایند که توانایی لازم را ندارند و اینگونه است که دودش به چشم مردم می‌رود.

شفائی اضافه کرد: در شهرستان رودبار متاسفانه نماینده منتخب در دوره چهارساله همه امور از جمله انتخاب فرماندار، بخشدار و… را انجام می‌دهند و در درجه اول اهمیت این است که این افراد در تیم نماینده منتخب بوده‌اند یا خیر. حتی اگر مردم و ائمه جمعه از مدیران لایق در آن جایگاه مدیریتی راضی هم باشند اصلا اهمیتی نمی‌دهند و تنها موضوع مهم این است که آیا در تیم انتخاباتی آن‌ها بوده‌اند این افراد یا خیر.

شفائی ادامه داد: متاسفانه در رودبار که سیاسی‌ترین شهرستان گیلان است افرادی به عنوان فرماندار انتخاب می‌شوند که تجربه اول فرمانداری‌شان است. چرا باید یک فرد بدون هیچ تجربه‌ به عنوان فرماندار انتخاب شود که ضعف مدیریتی وی باعث آسیب رساندن به شهرستان رودبار شود؟

این فعال رسانه‌ای اضافه کرد: یک مسئول باید آنقدر آستانه صبرش بالا باشد که اگر افرادی به عنوان فعالان رسانه‌ای که دلسوز مردم و اهل معامله نیستند انتقادی کردند سریع واکنش نشان ندهد اما فرماندار رودبار اصلا صدای منتقدین را برنمی‌تابد و سریع واکنش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز