خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث استان خبرداد؛

شناسایی 37 روستای هدف گردشگری در گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۵۸۲

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: استان گلستان با اقلیم‌های متفاوت، حضور اقوام مختلف و سکونت تقریباً نیمی از جمعیت این استان در مناطق روستایی، می‌تواند از قطب‌های مهم توسعه گردشگری روستایی در کشور محسوب شده و این نوع از گردشگری ظرفیتی خاص در استان برای میزبانی از مسافران نوروزی است.

به‌ گزارش ایلنای گلستان، محمدجواد ساوری گفت: استان گلستان با اقلیم‌های متفاوت، جلوه‌های زیبای طبیعی، آثار، محوطه‌ها و بناهای تاریخی، حضور اقوام مختلف و سکونت تقریباً نیمی از جمعیت این استان در مناطق روستایی، می‌تواند از قطب‌های مهم توسعه گردشگری روستایی در کشور محسوب شود.

وی بیان کرد: گردشگری روستایی ازجمله انواع گردشگری است که در دیگر کشورها از جذابیت و سودآوری بسیاری برخوردار است و کشور ایران و به‌ویژه استان گلستان در این زمینه توانمندی‎های قابل‌توجهی دارد که در صورت توجه و بالفعل کردن آن شاهد تحول جدی درروند توسعه گردشگری استان خواهیم بود.

وی یادآور شد: استان گلستان از 37 روستای هدف گردشگری دارای مصوبه هیئت‌وزیران و کارگروه گردشگری استان مانند روستاهای زیارت گرگان، گچسوی بالای کلاله، رادکان کردکوی، پاقلعه رامیان، افراتخته علی‎آبادکتول، شاهکوه سفلی گرگان، قلعه‎قافه مینودشت و فارسیان آزادشهر و... برخوردار است اما این به معنی عدم برخورداری از ظرفیت‌های گردشگری در سایر روستاهای استان نیست و می‌توان همه روستاهای گلستان را به‌نوعی دارای پتانسیل برای گردشگری معرفی کرد.

ساوری تأکید کرد: تعداد زیادی از روستاهای استان گلستان در حاشیه جنگل‌های هیرکانی قرار دارد که این مهم موجب شده تا طبیعت‌گردی و اکو توریسم در روستاهای استان از پتانسیل ویژه‌ای برخوردار باشد و می‌توان گفت گلستان ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه گردشگری روستایی از دیدگاه طبیعی دارد.

وی افزود: علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، می‌توان روستاهای گلستان را درزمینه تاریخی هم داری ظرفیت‌های بی‌شماری دانست؛ بافت تاریخی و خاص روستاهایی مانند روستای تاریخی فارسیان شهرستان آزادشهر می‌تواند به‌عنوان منبع مهمی برای جذب گردشگر محسوب شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در پایان گفت: این استان به دلیل گوناگونی اقلیم‌ها و تنوع اقوام، دارای طیف گسترده‌ای از صنایع‌دستی است که شاید در کمتر جایی این‌همه تنوع را بتوان مشاهده کرد. هر قومی که به این استان آمده و در آن ساکن شده صنایع‌دستی خود را به این استان آورده که همین عامل می‌تواند به‌عنوان یک فرصت خوب برای سرمایه‌گذاری و توسعه ظرفیت‌های صنایع‌دستی به‌ویژه در مناطق روستایی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز