خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

۱۰۴ مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد آماده اسکان میهمانان نوروزی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۹۸۱

استان می‌تواند خاطرات خوشی را برای میهمانان خود رقم بزند

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد از آماده  سازی ۱۰۴ مدرسه در شهرستان های ۹ گانه استان برای پذیرایی و اسکان از مسافران و میهمانان نوروزی خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج،  "سیدرضا حسینی نیک" با تشریح اقدامات صورت گرفته برای پذیرایی و اسکان میهمانان نوروزی در این مدارس، اظهار داشت: برای اسکان مهمانان در شهرستان بویراحمد ۳۵ مدرسه، در شهرستان گچساران ۲۶ مدرسه، در شهرستان باشت هشت مدرسه و در بخش چاروسا از توابع کهگیلویه بزرگ هم هفت مدرسه آماده پذیرایی و اسکان مسافران و میهمانان نوروزی ۱۴۰۳ است.

وی با بیان اینکه در شهرستان کهگیلویه شش مدرسه، در شهرستان چُرام شش مدرسه و در شهرستان بهمئی نیز پنج مدرسه امکانات لازم برای پذیرایی و اسکان میهمانان و مسافران نوروزی در استان کهگیلویه و بویراحمد را دارد، خاطرنشان کرد: چهار مدرسه در شهرستان دنا، ۲ مدرسه در بخش دیشموک از توابع کهگیلویه بزرگ، ۲ مدرسه در شهرستان لنده و چهار مدرسه در بخش های مارگون و لوداب از توابع بویراحمد واحد نیز آماده اسکان میهمانان نوروزی در این استان هستند.

وی، ظرفیت پذیرش این تعداد مدرسه را سه هزار و ۴۰۰ میهمان و مسافر نوروزی در یک شبانه روز عنوان و یادآورشد: از مجموع ۶۷۸ کلاس درس آماده‌سازی شده برای اسکان مسافران و میهمانان نوروزی، ۱۲ کلاس آن از نوع ویژه، ۱۵۰ کلاس از نوع و درجه الف، ۲۶۴ کلاس از نوع و درجه ب و بقیه عادی است.

حسینی نیک، از فعالیت ۴۹۷ نیروی انسانی در کمیته اجرایی ثبت نام، اسکان و هدایت مسافران و میهمانان نوروزی در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد هم خبرداد و تصریح کرد: فرهنگیان و خانواده‌های آنان، اولویت اسکان در این مدارس را در استان کهگیلویه و بویراحمد دارند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسافران و میهمانان نوروزی چنانچه قصد مسافرت به این استان را داشته باشند می‌توانند با مراجعه به سامانه my medu.ir، در قسمت رفاهی، سامانه رفاهی فرهنگیان و کلیک بر روی رزرو فرهنگی، نسبت به رزرو محل اقامت شان اقدام کنند.

حسینی نیک تاکیدکرد که تعطیلات نوروزی در استان کهگیلویه و بویراحمد می تواند خاطرات خوشی را برای مسافران و میهمانان نوروزی رقم بزند.

به گزارش ایلنا، استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۴۵۰ جاذبه شناخته شده گردشگری و تفریحی دارد.

چشمه بلقیس چُرام، دشت های دَمدره، روستاهای زیبا در تمامی شهرستان ها مانند روستاهای کریک در دنا و دِهنو در لوداب، آبشارهای فراوان، سدهای آیی و خاکی، دست های حاصلخیز نظیر دشت لیشتر و گردنه شلال دان گچساران و باشت، اماکن تاریخی متعدد نظیر قلعه اسکندرخان چُرامی و قلعه عبدالله خان ضرغام آباد و صدها آثار باستانی دیگر می تواند خاطرات خوشی را برای مسافران تعطیلات نوروزی امسال بهمراه داشته باشد.

اماکن زیارتی نظیر امامزاده بی بی رشیده(س) دَمدره در شهرستان چُرام ، بی بی حکیمه (س) در گچساران و امامزادگان شاه قاسم (ع) و شاه مختار (ع) در بویراحمد را می توان از اماکن مورد استقبال میهمانان نوروزی در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز