خبرگزاری کار ایران

فرماندار شفت:

ترویج فرهنگ درختکاری میراث ما برای آیندگان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۲۳۹

فرماندار شفت گفت: ترویج فرهنگ درختکاری، توسعه فضای سبز و حفظ و حراست از محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان یک سنت حسنه و ارزشمند، میراثی است که از ما به آیندگان می‌رسد.

به گزارش ایلنا از شفت، مهدی نقدی بعد از ظهر سه شنبه در آئین گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار کرد: آئین‌های ویژه روز درختکاری و گرامیداشت هفته منابع طبیعی امسال با شعار «منابع طبیعی با مشارکت مردم، برای مردم و هر ایرانی ۳ نهال» برگزار می‌شود که باید از این فرصت مغتنم برای ترویج و نهادینه کردن سنت حسنه درختکاری و توسعه فضای سبز به نو مطلوب استفاده کنیم.

فرماندار شفت با بیان اینکه همه باید با تاسی از فرمان رهبری در جهت کاشت درختان و گسترش فرهنگ درختکاری گام‌های مثبتی بردارند، افزود: پوشش گیاهی و درختان علاوه بر ایجاد منظر و زیبایی و سرسبزی در هر منطقه باعث تولید اکسیژن و جلوگیری از آلایندگی می‌شود و بر سلامت روحی و جسمی انسان‌ها و ایجاد نشاط و شادابی نقش بسزایی دارد.

نقدی ادامه داد: در همین ارتباط ضروری است به رسم میراث‌داری و امانت‌داری با کاشت حداقل یک اصله نهال در راستای حفظ و توسعه منابع طبیعی و گسترش زندگی بر این کره خاکی، نقش مؤثری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در حفظ و نگهداری درختان و فضای سبز تکلیفی اجتماعی است، افزود: روز درختکاری و هفته منابع طبیعی فرصت مناسبی است که هر فرد نشانه‌ای را به نام درخت از خود باقی بگذارد چراکه غرس نهال یکی از حسنات قابل توجه است.

مردم و مسوولان در کاشت درخت مشارکت کنند

وی با اشاره به اینکه همه باید در کاشت درخت مشارکت کنند و با کاشت حداقل یک درخت در سرسبزی و شادابی محیط اطراف خود سهیم باشند، گفت: کاشت درخت در روستاها با همکاری همه اهالی روستا افزایش یابد و هر جا مناسب کشت درخت باشد روستاییان همکاری و در این زمینه الگوسازی کنند.

نقدی اضافه کرد: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و با توجه به اهمیت بسزای این طرح مردمی، منابع طبیعی شهرستان از پتانسیل دستگاه‌ها و نهادهای مختلف بهره برده و سهمیه کاشت درخت برای هر نهاد و دستگاه را مشخص کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز