خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی استان:

کشاورزی دانش بنیان به توسعه پایدار قزوین کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۶۰۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: باید این استان را بعنوان پایلوت برای هوشمندسازی بخش کشاورزی در کشور معرفی کرد تا بتوانیم شاهد توسعه پایدار بخش کشاورزی استان باشیم.

به گزارش ایلنا، دومین همایش و رویداد ملی کشاورزی دانش بنیان استان قزوین با حضور خیام نکویی، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

محمدحسین عطایی در این مراسم گفت: با  استفاده از ظرفیت مناسب بخش کشاورزی، دانشگاه بین‌المللی امام(ره) و پارک علم و فن آوری و همچنین کشاورزان فرهیخته و خبره می‌توان پایلوت کشاورزی دانش بنیان شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: در دشت قزوین اقدامات ارزشمندی در حوزه کشاورزی دانش بنیان انجام شده چرا که این استان الگو و آغازگر کشاورزی مدرن در کشور بوده و در بحث دانش بنیان نیز باید پیشرو باشد.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر ۲۵ واحد فناور و مرکز رشد در استان داریم و سال گذشته پردیس کشاورری افتتاح شد که باید تلاش شود توسعه و پیشرفت بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین ۱۵ کاروان ترویج و فن آوری و نو آوری در استان اجرا شده که حمایت‌های لازم برای سرمایه‌گذاران و فناوران فراهم شده است.

عطایی بر لزوم اهمیت نزدیک شدن فاصله بین بخش‌های تحقیقات، اجرا و کشاورزان برای انتقال تجربیات و دانش علمی و رسیدن به توسعه بخش کشاورزی تاکید کرد.

این رویداد با هدف بهره‌وری خاک و آب و کشاورزی کم آب‌بر زیست بوم کشاورزی پایدار، صنایع تبدیلی و زنجیره ارزش کشاورزی و هوشمند سازی کشاورزی برگزار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز