خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در قزوین:

در امور تربیتی ارائه بسته‌های معنوی خلاقانه و هنری ضرورت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۵۰۷

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: در امور تربیتی ارائه بسته‌های معنوی خلاقانه و استفاده از اقسام هنر اهمیت دارد، ما معمولاً تکراری برخورد می کنیم و می‌گوییم قدیم این طور بوده و الان هم ما این کار را می‌کنیم، یعنی به خودمان جرأت و زحمت نمی‌دهیم، خلاق بودن زحمت می‌خواهد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان قزوین، نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت هفته امور تربیتی با مدیرکل آموزش و پرورش و مجموعه مدیران حوزه پرورشی و فرهنگی استان دیدار کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در این نشست گفت: شما بار سنگین و مسئولیت جدی تربیت نسل جدید را بر عهده گرفته‌اید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: نزدیک‌ترین شغل به شغل انبیاء همین امور تربیتی است، دلایل آن نیز در آیات و روایات بسیار است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: البته براساس 33 سوره الرحمن، انسان‌ها به تلاش برای پیشرفت در امور دنیوی و با استفادده از علم تشویق می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: همه انبیاء مسئول امور تربیتی عالم هستی بودند، پیامبر (ص) نیز عصاره همه انبیاء بودند، باید ببینیم ساختار امور تربیتی ما چقدر با ساختار حضرت منطبق است، اولین کاری که رسول گرامی اسلام داشتند این بود که آیات الهی را برای مردم تلاوت می‌کردند، تلاوت کردن با خواندن فرق دارد.

وی ادامه داد: تلاوت یعنی جوری آیه را به جان مردم القا می‌کردند که آن‌ها به دنبال آیه حرکت کنند، اگر عمل ما با قرائت‌مان یکی باشد، حتماً آدم‌ها به دنبال آیات حرکت می‌کنند، اگر دانش‌آموزان صداقت، جوانمردی، دلسوزی، مهر و محبت را در ما ببینند، وقتی آیات قرآن را برای آن‌ها بگوییم، به دنبال آیات حرکت می‌کنند، بنابراین اولین کار این است که دانش‌آموزان آیات قرآن را در رفتار ما ببینند.

عابدینی عنوان کرد: وقتی شما نیکی به پدر را با آیات قرآن به دانش‌آموزان بگویید، کدام پدر و مادر هستند که ببینند در مدرسه احسان به پدر و مادر با قرآن القا می‌شود، اما والدین با شما همکاری نکنند؟

امام جمعه قزوین بیان کرد: اینکه می‌گویند در آخرالزمان مسیحیت به دنبال اسلام به حرکت در می‌آید، امروز شاهد تحقق این معنا هستیم، اینکه مسیحیان می‌بینند جمهوری اسلامی به فکر مستضعفان و مردم بی‌پناه غزه است، این نتیجه تلاوت حقیقی قرآن این است، بنابراین اگر عمل ما با قول و کلام ما یکی باشد حرکت جهانی به سوی آیات قرآن اتفاق می‌افتد.

ضرورت اصلاح خرده فرهنگ‌های غلط القائی بین دانش‌آموزان

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: باید در آموزش و پرورش مطالعاتی داشته باشیم تا ببینیم چه نوع القائاتی است که مانع پرورش دانش‌آموزان است، باید خرده فرهنگ‌های غلط القائی در بین دانش‌آموزان را با تبیین اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: برای مثال صداوسیما فیلم‌هایی را نشان می‌دهد که معمولاً خانواده‌ها یا یک فرزند یا دو فرزند دارند، گاهی هم هیچ فرزندی ندارند، یعنی این‌ها را به عنوان الگو نشان می‌دهند، البته الحمدلله اخیراً تبلیغاتی هم برای فرزندآوری می‌شود.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: اگر ما سالم‌سازی فکری را انجام ندهیم و خرده فرهنگ‌های غلط و منحرفانه را از وجود دانش‌آموزان پاک نکنیم، هر چقدر هم آیات مربوط به ازدواج و غنی‌سازی در اثر ازدواج را برای مردم بخوانیم اثری ندارد.

عابدینی بیان کرد: مسئله بعدی حکمت است، ما تصور می‌کنیم اگر هر علمی را به دانش‌آموز بدهیم خیلی موفق هستیم، در حالی که باید علم نافع به دانش‌آموزان بدهیم، از آثار بد برخی از علوم باید به خدا پناه برد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: اگر معلمان ما این ادبیات قرآنی را به جان بخرند و همین را به جان دانش‌آموزان القا کنند، اوضاع متحول می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: بنابراین امور تربیتی وظیفه‌اش این است که کاری کند خُلق دانش‌آموزان قرآنی شود، این کار می‌برد، این کارها به صورت بخش‌نامه‌ای محقق و اثرگذار نمی‌شود.

عابدینی تأکید کرد: مرتبط کردن و متصل کردن دانش‌آموزان به منابع پایدار معنوی برای تغذیه مستمر نیز دارای اهمیت است، برای مثال امور تربیتی قزوین اقدام کند و در 20 نقطه شهر 20 محفل قرآنی برای سنین مختلف برپا شود، این‌ها کارهای اساسی است، امور تربیتی نباید فعالیت خود را فقط در چهاردیواری مدرسه ببیند، قرآن جهانی فکر می‌کند، امور تربیتی نیز باید فعالیتش را وسعت ببخشد، اگر ما فقط در مدرسه فعالیت کردیم نمی‌توانیم موفق شویم.

وی تصریح کرد: نیاز است روی پدر و مادرها هم کار شود، آیا آموزش و پرورش ما برای کار کردن روی ذهن پدر و مادرها با هدف تربیت دانش‌آموزان برنامه‌ای دارد؟ اگر برنامه‌ای نداریم معلوم است ریشه‌ها را نمی‌بینیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: ارائه الگو نیز مهم است، گاهی معرفی یک الگو مانند شهدا به اندازه یک سال کار کردن اثر می‌گذارد، این‌ها تجربه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز