خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در قزوین:

قرآن می‌تواند پناهگاه و منبعی برای پرسش‌های علمی ما باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۷۵۷

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: مهم‌ترین برکت زندگی طلبگی آشنایی محبت‌آمیز با قرآن است، این صرفاً به معنای خواندن و حفظ کردن قرآن نیست، بلکه باید با قرآن زندگی کنیم، از قرآن لذت ببریم، هر وقت گرفتار می‌شویم قرآن پناهگاه ما باشد و هر وقت سؤال علمی داریم دلمان قرص باشد که جواب سؤالمان را از قرآن می‌گیریم.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان قزوین، مراسم طلیعه حضور ویژه طلاب جدیدالورود خواهر استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در این مراسم گفت: ما باید از برکات ماه شعبان استفاده کنیم تا لیاقت ورود به ماه مبارک رمضان را پیدا کنیم، اگر کسی ماه رجب و شعبان را با معرفت نگذراند، نمی‌تواند به‌صورت کامل ماه رمضان را درک کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: ما آغاز سال خمسی داریم، سال تحصیلی داریم، سال کشاورزی داریم، خیلی سال‌های دیگر هم داریم، یکی از سال‌هایی که از همه مهم‌تر است، سال حسابرسی به زندگی انسانی بوده و آن هم لیله‌القدر است، یعنی باید در لیله‌القدر بگوییم در این سالی که گذشت ما چه کردیم، چه بودیم و چه به دست آوردیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در لیله‌القدر از اکنون برای سه کار مهم آماده شویم که شامل ارتباط با خدا، بررسی گذشته زندگی و بررسی چشم‌انداز آینده است.

وی در رابطه با برکات زندگی طلبگی اظهار کرد: اولین برکت آشنایی محبت‌آمیز با قرآن است، این صرفاً به معنای خواندن و حفظ کردن قرآن نیست، این‌ها خوب است اما کافی نیست، منظور این است که با قرآن زندگی کنیم، از قرآن لذت ببریم، هر وقت گرفتار می‌شویم قرآن پناهگاه ما باشد، هر وقت سؤال علمی داریم بیش از هر استادی دلمان قرص باشد که جواب سؤالمان را از قرآن می‌گیریم.

عابدینی تصریح کرد: خدا به پیامبر (ص) فرمود ما این کتاب را فرستادیم که تو آن را برای مردم تبیین کنی؛ بنابراین در بسیاری مواقع نهج‌البلاغه آیات قرآن را تبیین می‌کند یا احادیث ائمه آیات قرآن را برای ما توضیح می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: خداوند می‌خواهد بگوید ای آدم‌هایی که در دنیا زندگی می‌کنید، شما دو جور هستید، یک عده زنده هستید و یک عده هم خیال می‌کنید که زنده‌اید، در حالی که زنده نیستید، چرا که زنده بودن علائم و نشانه‌هایی دارد.

وی تأکید کرد: امیرالمؤمنین (ع) در خطبه 87 نهج‌البلاغه می‌فرماید بهترین بندگان خدا بندگانی هستند که خدا آن‌ها را یاری کرده تا بر نفسشان سوار باشند و اسیر نفسشان نباشند، عده‌ای هم هستند که فقط انبار معلومات‌اند، البته انبار معلومات بودن به درد نمی‌خورد، خداوند می‌فرماید این‌ها از آدم‌های جاهل اقتباس گرفته‌اند، نادانی را از نادانان و گمراهی را از گمراهان گرفته‌اند.

عابدینی تصریح کرد: ما باید راهی را انتخاب کنیم که تا روز قیامت سرمان را بلند کنیم و بگوییم راه کج نرفته‌ایم، باید از قرآن تبعیت کنیم، چرا که قرآن صراط مستقیم است و راه کج در آن نیست.

امام جمعه قزوین یادآور شد: خدا به خاطر جایگاه رسالت و نبوت پیامبر (ص)، به وسیله آن حضرت انسان‌ها را از جهالت نجات می‌دهد و آن‌ها را از سرگردانی در گمراهی و ضلالت می‌رهاند.

وی اظهار کرد: حضرت می‌فرماید همان‌هایی که علم را از معدن صحیح و سالم نمی‌گیرند، بعداً می‌آیند همین علم را برای فریب مردم به کار می‌گیرند، علم آلوده و فاسد را شبکه و دام می‌کنند برای اینکه مردم را گمراه کنند، این‌ها صورتشان مانند صورت انسان است اما قلبشان قلب حیوان است، این آدم‌ها مرده زنده‌نما هستند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) فرمودند رحمت خدا شامل حال کسی که امر ما را حیا کند، کسی از امام (ع) سؤال کرد چطور می‌شود امر شما را احیا کرد؟ امام (ع) فرمود علوم ما را یاد بگیرید و به مردم یاد بدهید، مردم اگر شیرینی کلام ما را بشنوند به دنبال ما حرکت می‌کنند.

وی تأکید کرد: قرآن کتاب برکت است، خدای متعال در آیه یک سوره فرقان فرموده «تبارک الذی نزّل الفرقان علی عبده»، وقتی خدا به خودش تبارک الذی می‌گوید، یعنی خدا منشأ برکت است و این قرآن از منشأ برکات الهی آمده است، یعنی هر که در زندگی‌اش برکت می‌خواهد باید آن را در قرآن جست‌وجو کند، این یعنی ما بدون قرآن بی‌برکت هستیم.

عابدینی اظهار کرد: قلب‌های ما مانند زمینی است که خدای متعال در اختیار ما قرار داده است، ممکن است در قلب ما خار و خاشاک باشد، یعنی غیبت، تهمت، کینه‌توزی، بداخلاقی و همه چیزهای بد در قلب ما باشد، از سوی دیگر نیز ممکن است قلب ما گلستان باشد، همه چیز به این بستگی دارد که ما با قلبمان چه کنیم؟

وی بیان کرد: در روایات آمده آدمی که گناهکار باشد جان، روح و قلبش بدبو می‌شود، زیاد استغفار کنید تا بوی بد گناهان آبروی شما را نبرد، همچنین در روایات آمده زیاد صلوات بفرستید، صلوات دهان را معطر می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم قرآن را بفهمیم باید دلمان از کینه، ریا، شرک و گناه باشد، اگر پاک شد این آیات قرآن که مانند زنبور عسل هستند این دل را لایق می‌دانند و در این دل نفوذ می‌کنند و انسان تحت تأثیر قرآن قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز