خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری:

سنگ‌فرش روستاهای قزوین 3.5 برابر افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۷۰۶

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین از افزایش 3.5 برابری سنگ‌فرش در روستا‌های قزوین نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا، لیلا غریب گفت: میزان سنگ‌فرش انجام شده در روستا‌های استان قزوین در سال گذشته ۳۰ هزار مترمربع بود که امسال و براساس خواسته روستایان و همت شورا‌ها و دهیاران این اقدام مهم به میزان قابل توجهی رشد داشته و به  ۱۳۹ هزار مترمربع رسیده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین به دیگر اقدامات عمرانی در روستا‌های استان پرداخت و گفت: ۱۴۲ هزار متر جدول‌گذاری، یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت، احداث ۱۰ هزار و ۹۶۷ مترمکعب دیوار سنگی، احداث 7 هزار و ۲۵ مترمربع بوستان و فضای سبز، نصب ۷۲۷ سطل زباله و ۲۲۴ پل فلزی تنها بخشی از اقدامات انجام شده در سال جدید بوده است.

وی با بیان اینکه ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی در روستا‌های استان قزوین هزینه شده است، ادامه داد: تمام طرح‌های عمرانی در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار جمعیت و دارای دهیاری به مرحله اجرا گذاشته شدند.

به گفته این مسئول، امسال همچنین ۲۰ هزار نفر ساعت آموزش دهیاران و شورا‌ها در استان قزوین انجام شده که بخش قابل توجهی مربوط به توانمندسازی دهیاران و شوار‌ها در حوزه امورات اداری بوده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین بیان کرد: در حوزه جمع‌آوری پسماند که با مدیریت دهیاران انجام می‌شود، به ازای هر نفر ساکن روستا ماهانه ۱۵۰ هزار ریال لحاظ شده تا جمع‌آوری و انتقال پسماند به شکل مستمر انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز