خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راه و شهرسازی فارس خبرداد؛

واگذاری زمین به ۳۳۰۰ متقاضی جوانی جمعیت در فارس

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۱۰۳

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: تاکنون به ۳ هزار و ۳۱۳ نفر از متقاضان مشمول قانون جوانی جمعیت در این استان زمین واگذار شده است.

به گزارش ایلنا،  محمود رضا طالبان، سه شنبه در آیین واگذاری زمین رایگان به ۳۱۳ خانواده مشمول قانون جوانی جمعیت در قالب پوشش خانواده مهدوی در شیراز افزود: یکی از مباحثی که در دولت سیزدهم دنبال کردیم بحث جوانی جمعیت بود که بر اساس آن به کسانی که سه فرزند دارند و فرزند سوم آنها بعد از آبانماه ۱۴۰۰ به دنیا آمده زمین رایگان واگذار می شود.

وی ادامه داد: برابر قانون، در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر این زمین از شهرهای جدید تامین می شود و در سایر شهرها در شهر محل سکونت متقاضی زمین واگذار خواهد شد.

او اظهار کرد: تاکنون در استان فارس ۱۲ هزار نفر برای بهره مندی از این طرح در سامانه نهضت ملی مسکن اقدام به ثبت نام کرده‌اند که ۴ هزار نفر از آنها مربوط به شهر شیراز است که زمین مورد نیاز آنها در شهر جدید صدرا در دست تامین است و در این زمینه در آینده نزدیک خبرهای خوبی برای متقاضیان واجد شرایط خواهیم داست.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس افزود: در سایر شهرهای استان نیز حدود هشت هزار متقاضی وجود دارد که تاکنون به ۳ هزار و ۳۱۳ نفر زمین واگذار شده و مابقی هم در مرحله تامین و واگذاری قرار دارد.

طالبان ادامه داد: امروز و مناسبت نیمه شعبان طی مراسمی شاهد واگذاری زمین به 313 نفر از کسانی که در یک ماه گذشته زمین آنها تامین شده بودیم و می کوشیم که تا پایان نیمه نخست سال 1403 به همه متقاضیان زمین واگذار شود.

وی اظهار کرد: استان فارس با توجه به وسعتی که دارد در بحث قانون جوانی جمعیت و تعداد افراد متقاضی در رده دوم یا سوم قرار دارد و در بحث تامین زمین نیز جزو پنج استان اول کشور هستیم.

او افزود: در بحث طرح نهضت ملی مسکن نیز استان فارس رتبه نخست تامین زمین را به خود اختصاص داده و و از ۱۶۰ هزار ثبت نام انجام شده تا امروز حدود ٧٨هزار واحد در سراسر استان در حال اجرا است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: به منظور تامین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شیراز، ۴۹۶ هکتار زمین در شرق صدرا و ۳۰۰ هکتار نیز در غرب صدرا به این مساله اختصاص داده شده است.

طالبان افزود: با توجه به تصمیمی که وزارت راه و شهرسازی و در شورای مسکن گرفته شده، مشکل زمین طرح نهضت ملی مسکن شهر شیراز با اختصاص این ۲ زمین حل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز