خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

پیش‌بینی بحران کم آبی در ۱۶ استان کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۱۴۸

معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری آبفای کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال پیش‌رو ۱۶ استان کشور با بحران کم آبی رو به رو باشند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، علیرضا جز قاسمی در نشست تخصصی بومی سازی عملیات بازسازی شبکه‌های جمع آوری فاضلاب و انتقال تجارب که در استان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: عملیات نوسازی و بهسازی شبکه‌های فاضلاب و ارتقا تصفیه خانه‌های فاضلاب در کشور باید برای ارائه خدمات پایدار و جلوگیری از وقوع حوادث بسیار مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۵۴ درصد جمعیت کشور تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار دارند، افزود: توسعه و اجرای تأسیسات شبکه فاضلاب بسیار هزینه بر است براین اساس باید محل مطمئنی برای تأمین مالی لازم در این بخش در نظر گرفته شود؛ این درحالیست که علاوه بر سرمایه گذاری در بخش پساب می‌توان به سرمایه گذاری در بخش لجن نیز پرداخت.

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور با اشاره به سرمایه گذاری در بخش توسعه تأسیسات فاضلاب در کشور گفت: استان اصفهان در بخش سرمایه گذاری توسعه تأسیسات فاضلاب در کشور بسیار موفق عمل کرده است و توانسته قراردادهای قابل توجهی در زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی در راستای اجرا و بازسازی تأسیسات فاضلاب منعقد کند.

جز قاسمی به فرسودگی شبکه فاضلاب در اصفهان اشاره و تصریح کرد: بررسی‌ها حاکی از فرسودگی تأسیسات فاضلاب در اصفهان است و همه دستگاه‌های اجرایی باید برای رفع این چالش نهایت همکاری را با صنعت آبفای کشور مد نظر قرار دهند.

وی استفاده از پساب را یکی از راه‌های غلبه بر چالش‌های کم آبی دانست و گفت: امسال هم با پدیده خشک سالی مواجه شدیم بطوری‌که میزان بارش‌ها در کشور نسبت به میانگین بلند مدت ۳۸ درصد و نسبت به سال قبل ۳۴ درصد کمتر بوده است به گونه‌ای که در سال گذشته فقط چهار استان در شرایط بحرانی کم آبی قرار داشتند ولی پیش بینی می‌شود سال پیش رو حداقل ۱۶ استان با بحران کم آبی روبرو باشند.

وی به بحران کم آبی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: بارندگی‌ها در استان اصفهان ۶۱ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است که انتظار می‌رود با مساعدت شرکت آب منطقه‌ای سامانه دوم آبرسانی در استان اصفهان هر چه زودتر در مدار بهره برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز