خبرگزاری کار ایران

ساخت منطقه آزاد تجاری و صنعتی دوغارون از سال آینده آغاز خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۳۴۵

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون تایباد گفت: کار ساخت مرحله یک منطقه آزاد تجاری و صنعتی «دوغارون» خراسان رضوی در پهنه‌ای به وسعت ۲۵۷ هکتار از ابتدای سال آینده آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا از مشهد، محسن پوراحمدی روز دوشنبه در دیدار با فرماندار تایباد اظهارکرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون در سطح هشت هزار و ۷۰۰ هکتار پیش بینی شده که به منظور تسهیل و سرعت بخشیدن به شروع عملیات ساخت و ساز مرحله اول آن در زمان حاضر فقط در ۲۵۷ هکتار در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در مرحله اول بخش مهمی از این پهنه به ایجاد فضای تولیدی، شهرک صنعتی و معدنی مشترک با کشور افغانستان و صنایع بسته بندی و فرآوری اختصاص یافته است.

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون تایباد اظهار کرد: در مرحله اجرای فاز اول این منطقه حدود ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در منطقه دوغارون مشغول به کار و فعالیت خواهند شد.

وی گفت: هم اکنون با مطالعات و بررسی سوابق حوزه اقتصادی دوغارون به دنبال شناسایی مشکلات این منطقه و رفع آنها هستیم تا در بازه زمانی شروع عملیات هیچ گونه تداخلی در این بخش ایجاد نشود.

پور احمدی افزود: روز گذشته پس از سیر مراحل کارشناسی و بررسی در کارگروه تخصصی، اساسنامه منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون در شورای عالی مناطق آزاد به تصویب رسید.

وی به جایگاه و قدمت بیش از ۱۰۰ ساله گمرک دوغارون اشاره کرد و اظهار داشت: دوغارون مهمترین دروازه اقتصادی ایران با افغانستان است که با ایجاد منطقه آزاد تجاری، صنعتی بازارهای هدف افغانستان را بدست خواهیم گرفت که این خود در درازمدت شکوفایی شهرستان مرزی تایباد را به همراه خواهد داشت.

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری، صنعتی دوغارون تایباد گفت: یکی از مهمترین اولویت های ایجاد این منطقه، رونق اقتصاد و معیشت خانواده های مرزنشین است که باید بستر آن فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز