خبرگزاری کار ایران

تایید صلاحیت ۱۰۱۹ نامزد انتخاباتی در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۳۲۹

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی، گفت: ۱۰۱۹ نامزد انتخاباتی در استان خراسان رضوی تایید صلاحیت شدند.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدکمال سروی‌ها در نشست خبری که در استودیو استانداری خراسان روضوی برگزار شد، اظهار کرد: ۱۰۱۹ نفر از خراسان رضوی برای انتخابات مجلس تایید شدند که ۵۲۰ نفر نامزد انتخاباتی مشهد هستند و۱۰۴ نفر برای هر کرسی رقابت می‌کنند.

وی افزود: ۱۲۰ نفر از این تعداد را بانوان استان تشکیل می‌دهند و رقابت خوب و سالمی خواهند داشت.

سروی‌ها با بیان اینکه دوره ۳۰ روزه بررسی صلاحیت شورای نگهبان نیز روز گذشته به اتمام رسید، خاطرنشان کرد: به‌زودی در مرحله تبلیغات شاهد تبلیغات گسترده کاندیداها خواهیم بود.

رئیس نظارت و بازرسی شورای نگهبان با بیان اینکه ما به دو دلیل در این دوره، عدم احراز کمتر داشتیم، تصریح کرد: یکی از این دلایل آن بود که به خود داوطلب عدم احراز و عدم تایید را اعلام کرده و زمان می‌دادیم تا مستندات خود را تحویل دهند که در این پروسه بسیاری از آنان با ارائه مستندات تایید شدند و موارد ابهام برطرف شد.

وی افزود: نکته دوم این بود که زمان بررسی صلاحیت‌ها در این دوره مناسب بود و توانستیم شناخت و بررسی بهتری داشته باشیم، چرا که در این دوره حدود ۲۰۰ روز شاهد اسامی داوطلبین بودیم و فرصت کافی برای تحقیق و احراز آنان وجود داشت.

سروی‌ها متذکر شد: علت معضلات اقتصادی که پس از چندین سال هنوز برطرف نشده این است که مجلس قوی نداشته‌ایم.

وی با نقد تعداد زیاد داوطلبین نامزدهادی انتخاباتی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان بر اساس قوانین باید احراز حداقل‌ها را داشته باشد چرا که از بین این ۱۰۱۹ نفر بسیاری تجربه ندارند و در مقابل افرادی از تجربه کافی و لازم برخوردارند و قانونی باید باشد که بهترین افراد را تایید صلاحیت کند که تمام شاخصه‌های یک نماینده اصلح برای ساختن مجلس قوی را داشته باشد و مسیر انحراف را سد کند.

وی تاکیدکرد: مجلسیان اگر قوی باشند رفاه عمومی در جامعه خواهیم داشت.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان به سلایق سیاسی نامزدها اشاره کرد و گفت: در این دوره رقابتی تمام طیف‌های سیاسی را داریم که ۵۵ نفر از اصلاحات، ۱۶۱ اصولگرا و ۳۵ نفر از جریان اعتدال و بالغ بر ۵۰۰ نفر افراد مستقل هستند.

سروی‌ها با اشاره به تعداد کثیر داوطلبان انتخاباتی متذکر شد: این امر کار را برای مردم دشوار می‌کند که فرد اصلح را انتخاب کنند و نخبگان برای این امر باید به کمک آحاد مردم بیایند.

وی تصریح کرد: مجلس جای آزمون و خطا نیست، بلکه جای افراد پخته و نخبه است، اما در قانون ما به وفور ثبت نام می‌کنند، چرا باید اینگونه باشد، در حالی که باید ۱۰۰ نفر نخبه معرفی شود تا ۱۸ نفر از نخبگان وارد مجلس شوند.

رئیس نظارت و بازرسی شورای نگهبان گفت: اکنون براحتی داوطلبان برنامه‌های خود را بدون پرداخت هزینه‌های گزاف می‌توانند ارائه دهند و به تبلیغ بپردازند.

سروی‌ها خاطرنشان کرد: مشارکت در خراسان رضوی همواره از میانگین کشور بالاتر بوده و در شهرستان‌ها میانگین تا ۶۰ درصد بوده که امید است نسبت به سال‌های گذشته از این رقم عبور کنیم؛ علیرغم تمام معضلات باز مردم پای کار هستند و اقتدار نظام را تثبیت کرده اند.

وی تاکید کرد: باید انتخابات را جدی گرفته و برای کشور خود اقدامی انجام دهیم چرا که امروز دشمن از اهرم رسانه استفاده می‌کند تا یاس و ناامیدی را ترویج دهد اما رسانه های ما باید آگاه باشند و هم افتخارات و هم کاستی‌ها را ببینند تا به سوی مجلس قوی برویم.

سروی‌ها عنوان کرد: این دوره به علت تعدد و کثرت نامزدهای انتخاباتی، شناخت برای مردم سخت‌تر است، اما وقتی افراد دغدغه داشته باشند و به صرف تبلیغات بسنده نکنند مجلس قوی را تشکیل خواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز