خبرگزاری کار ایران

حکم اعدام سه عضو باند تجاوز به عنف در کرمان صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۸۴۲

رئیس‌کل دادگستری کرمان از صدور حکم اعدام سه متجاوز به عنف و اکراه از سوی شعبه دوم دادگاه کیفری یک این استان خبر داد و گفت: برخورد دستگاه قضایی با جرائم خشن سریع، قاطع و عبرت‌آموز خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری استان کرمان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی با بیان اینکه این حکم قطعی نیست و در دیوان عالی کشور قابل فرجام خواهی است افزود: پس از شکایت‌های واصله در مورد تعرض افرادی ناشناس به نوامیس مردم در ابتدای سال جاری در جاده هفت باغ کرمان، موضوع در دستور کار ویژه دستگاه قضایی و نهادهای انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی قرار گرفت.

وی اعلام کرد: پس از انجام یکسری اقدامات منسجم اطلاعاتی و پلیسی، محل اختفای اعضای این باند در شهر کرمان و یکی از شهرستان‌های مجاور آن شناسایی و در عملیات همزمان تمامی عوامل این اقدام غیرانسانی با همکاری پلیس آگاهی استان شناسایی و دستگیر شدند.

حمیدی در مورد شیوه کار اعضای این باند توضیح داد: اعضای باند پس از اینکه سوژه‌های خود را عمدتا افراد و زوج‌های جوان در اماکن خلوت جاده هفت باغ حدفاصل کرمان تا ماهان شناسایی می‌کردند و سپس با یک دستگاه خودرو ۴۰۵ جلو خودرو شکات پرونده را متوقف و با معرفی خود به عنوان مامور و با تهدید اقدام به آدم ربایی، تعرض، تجاوز به عنف و در نهایت سرقت طلا و اشیای گران‌قیمت می‌کردند.

وی با بیان اینکه دادگستری استان در راستای دفاع از حقوق مردم و مبارزه قاطع و قانونی با جرائم خشن در کمتر از چهار ماه به این پرونده رسیدگی کرده است، اعلام کرد: دادگاه پرونده را بر اساس شواهد، شکایت شاکیان، اعتراف متهمان و سایر موارد مورد بررسی قرار داد و در نهایت برای سه متجاوز به عنف حکم اعدام صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه محکومان این پرونده در زندان به سر می‌برند، گفت: بلافاصله احکام بعد از تایید در دیوان عالی کشور اجرا خواهد شد.

حمیدی هشدار داد: افرادی که سودای چنین جرایم شیطانی و غیرانسانی را در سر می‌پروانند بدانند که قوه قضاییه قاطعانه با آنان برخورد خواهد کرد و مجازات آنان سریع، قاطع و عبرت آموز خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز