خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل آب منطقه‌ای فارس:

عملیات اجرایی طرح مرمت و بازسازی سردهانه های رودخانه کُر در خرامه آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۱۸۴

مدیرعامل آب منطقه ای فارس گفت: طرح مرمت و ترمیم سردهانه های رودخانه کُر واقع در شهرستان خرامه از سوی شرکت آب منطقه‌ای فارس در دهه فجر آغاز شد.

به گزارش ایلنا، سیاوش بدری در حاشیه این مراسم با گرامیداشت دهه فجر گفت: با توجه به وضعیت منابع آب استان، نیاز است تمامی تلاش خود را در راستای مدیریت مصرف آب به کار بندیم.

بدری افزود: سردهانه‌های واقع در مسیر رودخانه کر شهرستان خرامه با توجه به قدمت آنها در موقع رهاسازی آب دچار مشکل شده و میزانی از آب رها شده هدر می رود و اکنون همزمان با سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بسیار مسرور هستیم این خواسته بر حق مردم با پی گیری مستمر فرماندار و امام جمعه شهرستان جامه عمل به خود پوشید و عملیات اجرایی مرمت و ترمیم سردهانه های رودخانه کر آغاز شد. 

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای فارس افزود: خوشبختانه تامین اعتبار طرح مذکور نیز با پی گیری های مستمر به انجام رسید.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد: کمک و همدلی مردم خوب و نجیب منطقه و مساعدت نماینده مجری طرح از جمله نکات مهم پیشرفت پروژه است

 محسن نعمتی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس نیز با گرامیداشت دهه فجر به هنگام کلنگ زنی پروژه گفت: مدیریت مصرف آب در سرتاسر استان نیازی لازم و ضروری میباشد بخصوص این مهم در مناطقی از استان از جمله شهرستان خرامه که مواجه با مشکلات کم آبی است اهمیت بیشتری پیدا می کند.

معاون استاندار فارس تاکید کرد: آب همواره از نیازهای اولیه بشر بوده و چون کالایی کمیاب باید قدر دانسته شود.

کرم الله رنجبر فرماندار شهرستان خرامه نیز در سخنانی ضمن سپاسگزاری از مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس که مصداق مدیر جهادی در استان بشمار می رود آغاز عملیات اجرایی طرح مرمت و بازسازی سردهانه های رودخانه کر در منطقه خرامه را از خواسته های به حق مردم دانست و ابراز امیدواری کرد هر چه سریعتر این پروژه به بهره برداری برسد و با نزول باران رحمت الهی شاهد بهره برداری از آن باشیم.

حجه الاسلام والمسلمین کشاوز امام جمعه خرامه هم طی بیاناتی دهه مبارک فجر را به حضار تبریک گفت و کشاورزان منطقه را به آموزه دینی قناعت و صرفه جویی مصرف بهینه آب توصیه کرد.

امین نیکزاد نماینده مجری طرح مرمت و بازسازی نیز اجزای طرح را برای حاضران تشریح کرد و گفت ۲۰ سردهانه رودخانه در شهرستان خرامه شامل ۹ سردهانه بند موان، ۹ سردهانه بند حسن آباد، و ۲ سردهانه بند جهان آباد، با اعتبار اولیه ۲۷۰ میلیارد ریال در دو بخش مشاوره و پیمانکاری در فاصله ۱۵۰ کیلومتری سد دروزن واقع در رودخانه کر به طول ۲۵ کیلومتر در نزدیکی تالاب بختگان قرار دارد که مرمت می‌شوند 

در پایان مراسم، کلنگ آغاز عملیات اجرایی مرمت و بازسازی سردهانه های رودخانه کر در شهرستان خرامه بر زمین زده شد و حاضران به مقام شامخ شهدای منطقه در محل امام زاده ابراهیم شهرستان خرامه ادای احترام کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز