خبرگزاری کار ایران

مدیر تعاون روستایی مازندران:

دولت 51 هزار تن گندم از کشاورزان مازندرانی خرید

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۷۵۱

مدیر تعاون روستایی مازندران گفت: در دولت سیزدهم ۵۱ هزار و ۶۳۵ تن خرید تضمینی گندم داشتیم و میزان خرید تضمینی سایر محصولات کشاورزی هزار و ۵۱۷ تن بوده است.

 به گزارش ایلنا، احمدعلی ایمانی تأمین و توزیع نهاده‌های کشاورزی و خریدوفروش محصولات کشاورزی را از فعالیت‌های عمده تعاون روستایی مازندران برشمرد و گفت: در دولت سیزدهم ۵۱ هزار و ۶۳۵ تن خرید تضمینی گندم داشتیم و میزان خرید تضمینی سایر محصولات کشاورزی هزار و ۵۱۷ تن بوده است.

ایمانی، میزان خرید توافقی محصولات کشاورزی را ۲۱۳ هزار و ۶۱۱ تن اعلام کرد و افزود: در خرید تضمینی دولت یارانه پرداخت می‌کند اما در خرید توافقی هیچ یارانه‌ای از سوی دولت پرداخت نمی‌شود.

مدیر تعاون روستایی مازندران بابیان اینکه ۶ غرفه محصولات کشاورزی در سال جاری بازسازی شد، گفت: ۵۰ غرفه دائم و موقت به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه تأمین و توزیع مواد سوختی توسط شرکت‌های تعاونی روستایی به کشاورزان برای تأمین و توزیع خریدوفروش محصولات کشاورزی و شخم و شیار انجام شد، افزود: ۲۰۱ هزار و ۸۳ هزار لیتر مواد سوختی در سطح استان توزیع شد.

ایمانی تأمین ۱۱۳ تن آرد روستایی برای کشاورزان، فعالیت ۶۸ غرفه کشاورزی و همچنین اشتغال‌زایی بالغ‌بر 100 نفر را از دیگر اقدامات این تعاونی اعلام کرد.

وی با تأکید بر اینکه ۱۴۲ فروشگاه مواد سوختی و ۱۳۹ نفر به‌صورت قراردادی مشغول به کار شدند، اعلام کرد: ۲ جایگاه CNG و ۲ جایگاه پمپ‌بنزین در شهرستان‌های نور و تنکابن ایجاد شد.

ایمانی با اعلام اینکه ۵۲ فروشگاه آماده کالابرگ الکترونیکی است، تأکید کرد: ۱۰ فروشگاه فعال و مابقی در حال فعال‌سازی است.

وی گفت: در دولت سیزدهم ۴ هزار و ۲۵۰ تن انواع بذر گندم، ۲۵۰ تن جو و ۴۶۰ تن شالی برای کشاورزان توزیع شد.

مدیر سازمان تعاون روستایی مازندران افزود: ۴ هزار و ۵۰۰ تن انواع برنج شیرودی و ندا را خریداری کردیم و ۷۱ و ۶۸۴ تن کلزا، هزار و ۶۴۵ تن چای، ۸۱۲ تن هلو و شلیل، هزار و ۶۰ تن پرتقال، ۱۷ هزار تن سیب، ۹۰۵ تن برنج، ۴ هزار تن سویا، هزار و ۶۳۷ تن محصولات کشاورزی را در دولت سیزدهم خریداری شد.

وی بابیان اینکه ۱۰۵ هزار تن انواع کودهای اوره و ریزمغذی‌ها در دولت سیزدهم توزیع و یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار کیلوگرم لیتر انواع سموم کشاورزی تأمین شد، افزود: ۷۰ میلیون تن انواع نهاده‌های دامی برای بخش کشاورزی و بخش دام و طیور در طی دولت سیزدهم توزیع شد.

ایمانی همچنین به وجود ۱۹۹ هزار تن ظرفیت انباری اشاره کرد که در امر خدمات‌رسانی، توزیع نهاده‌های کشاورزی و دپوی محصولات کشاورزی ایجاد شده است.

وی افزود: یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار برای مرمت و بازسازی کف انبار و بازسازی ایرانیت و پوشش انباری دریافت شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز