خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری:

۹۶ درصد اهداکنندگان خون در چهارمحال و بختیاری مردان می‌باشند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۰۲۲

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: در استان ۹۶ درصد اهداکنندگان خون کردان و چهاردصد زنان هستند.

به گزارش ایلنا، حسین هاشمی در نشست خبری امروز خود در جمع خبرنگاران اظهارداشت: سازمان انتقال خون یک سازمان دولتی حیاتی است که با سلامت جامعه و مردم سر و کار دارد و حامی اصلی این سازمان مردم هستند.

وی افزود: مأموریت سازمان انتقال خون تأمین خون مورد نیاز جامعه است و ما وظیفه داریم سالم‌ترین خون را برای فرد متقاضی تأمین کنیم، بنابراین به دنبال سالم‌ترین فرد برای اهدای خون هستیم.

هاشمی بیان کرد: سن اهدای خون ۱۹ تا ۶۰ سال است و از سن ۶۰ سالگی به بعد اهدای خون باعث آسیب به قلب می‌شود، در ماه رمضان و ایام آخر سال همیشه با کمبود خون مواجه هستیم و از مردم درخواست داریم در این ایام اهدای خون را فراموش نکنند.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری  با بیان اینکه مراجعان امسال نسبت به سال گذشته ۶۸ درصد افزایش یافته است افزود: در ۹ ماهه امسال ۲۴ هزار و ۳۴۸ نفر به سازمان انتقال خون مراجعه کردند و ۲۰ هزار و ۷۲۸ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی ادامه داد: ۹۶ درصد اهداکنندگان خون در چهارمحال و بختیاری مردان و چهار درصد آنان زنان هستند.

هاشمی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان چهار پایگاه انتقال خون در حال فعالیت است بیان کرد: شهرستان لردگان با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر فاقد مرکز انتقال خون است و فرایند دریافت خون از طریق پایگاه سیار انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا بالاترین ضریب خون سالم در آسیا مربوط به کشور ایران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز