خبرگزاری کار ایران

در مراسم روز جهانی کارگر مطرح شد؛

گفتمان و سه جانبه گرایی راهکاری مهم برای حل مشکلات زنان و مردان جامعه / دریابیگ: نباید به سادگی از کنار امور کارگران بگذریم / صادقی: حقوق کارگران ما از پول توجیبی فرزندان برخی مسئولان کمتر است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۹۷۰

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران گفت: گفتمان و سه جانبه گرایی برای حل مشکلات زنان و مردان جامعه از اولویت‌های مهم‌ ما است و معتقدم بانوان کارآفرین همچون‌مردان باید دیده شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مازندران، علی باقری مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران در آیین بزرگداشت روز کار و کارگر در مازندران اظهار کرد: در شرایط فعلی جنگ اقتصادی، کارگران در خط مقدم این جنگ تلاش بی وقفه دارند و دوستدار نظام هستند و  برای رشد اقتصادی تلاش می‌کنند.

وی افزود: دولت فعلی نگاه متفاوت‌تری نسبت به دولت‌های گذشته دارد و تلاش دارد تا اتفاقات خوبی رقم بخورد.

باقری گفت: همه تلاش ما برای رشد است و با افتخار در خدمت همه کارگران و مدیریت تشکلات کارگری استانی هستیم و تلاش داریم تا با استفاده از ظرفیت ها برای توسعه گام برداریم. 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید با گفتمان و سه جانبه گرایی مشکلات زنان و مردان جامعه را برطرف و برای اشتغال فرزندان و مسکن بازنشستگان‌ چاره اندیشی شود.

وی یادآور شد: ۶ هزار و ۵۰۰ سهمیه برای تعاونی‌های مازندران در نظر گرفته شده است و باید در این راستا وارد و همچنین فاقدین مسکن شناسایی و برای رفع معضل مسکن تلاش شود.

باقری گفت: افزایش حقوق کارگران را ما هم قبول نداریم و تورم کشور بالا است اما باید بدانیم که مشکل فقط حقوق نیست و باید در کنار برطرف کردن این مشکلات، مزایایی برای قشر کارگری همچون مسکن، بهداشت، رفاه درمان و... در نظر گرفته شود.

وی افزود: من سرباز کوچک شما هستم تا با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود برای رفع مشکلات اشتغال تلاش و همه‌ متولیان اشتغال وارد کار شوند و بدانیم تولید و اشتغال لازم و ملزوم یکدیگرند و نگاه ما کمک به شما است.

وی اظهار کرد: هیات اندیشه ورز در اداره کل راه اندازی تا مشکلات و نیازمندی‌های قشر کارگر بررسی شود و نگاه تهدیدآمیز نداریم و معتقدم بانوان کارآفرین همچون‌ مردان باید دیده شوند و شناسایی و الگوسازی شوند.

باقری گفت: امسال سال اشتغال و تعاون است و تلاش داریم تا در این بخش با استفاده از اعتبارات مناسب در استان با کمک هم برای رفع مشکلات و توسعه اشتغال گام برداریم.

نباید به سادگی از کنار امور کارگران بگذریم

همچنین نصرالله دریابیگی اظهار کرد: تشکل‌های کارگری شبکه منسجم دارند و کارگر قلب تپنده جامعه است که به امام و رهبری و شهدا و ایران اسلامی پایبند هستند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران افزود: این‌ کارگران که همواره پای انقلاب بوده‌اند، امروز در بدترین شرایط به سر می‌برند و زندگی می‌کنند و برخی تلاش دارند تا بین کارگران و مسئولان‌نظام فاصله بیندازند.

وی با بیان اینکه دشمنان از گذر اقتصادی وارد و موجب اختلال می‌شوند، یادآور شد: سال گذشته برای حقوق کارگران قانونی عمل کردند و ۵۷ درصد حقوق کارگران افزایش یافت و برخی اعتراض کردند و همین‌کارگران مومن و انقلابی به حق و حقوق خود نرسیدند و متاسفانه صدای حق کارگران شنیده نمی‌شود.

دریا بیگی گفت: امسال برعکس کار کردند و غیرقانونی کار کردند و گفتند اسلام در خطر است و نباید حقوق کارگران اینهمه افزایش یابد.

وی بیان داشت: کارگران از افراد متدین هستند و در دوران کار، جنگ و سازندگی ایستادند و مقاومت کردند و فریادشان به جایی نرسید.

دبیر جامعه کارگری مازندران خاطرنشان کرد: رهبری کمک به کارگران را مسئله اساسی می‌دانند که‌ نباید سبک شمرده شود و لذا باید به مسائل کارگری توجه شود و نباید به سادگی از کنار امور کارگران بگذریم و دولت، نمایندگان‌مجلس، وزارت کار و تامین اجتماعی بدرستی به امور کارگران رسیدگی کنند.

تبعیض جنسیتی یکی از معضلات مهم در کنار عدم امنیت شغلی کارگران است

در ادامه زهرا صادقی مسئول امور بانوان خانه کارگر مازندران در آیین بزرگداشت روز کار و کارگر در مازندران اظهار کرد: کارگر نیازمند بهترین ها است و باید در بهترین خانه و ماشین باشند و باید دیده شوند.

وی افزود: تبعیض جنسیتی یکی از معضلات مهم جامعه ما در کنار عدم امنیت شغلی کارگران است و همین دغدغه‌ها مسیر زندگی را به ما نشان‌ می‌دهد.

مسئول امور بانوان خانه کارگر مازندران گفت: جوان‌ امروز ما اگر پشتوانه پدری داشته باشد می‌تواند صاحب خانه شود و در غیر اینصورت نمی‌توان صاحب خانه شد.

به گفته صادقی، دغدغه‌های کارگران فراوان است و مسئولان باید نسبت به حقوق کارگران دغدغه داشته باشند که بعضا حقوق کارگران ما از پول توجیبی فرزندان برخی مسئولان کمتر است.

وی بیان داشت: تا مشهد رفتن آرزوی کارگر شده و با همه رایزنی‌ها و وام تلاش دارد تا به پابوس امام رضا برود، اما فرزندان برخی مسئولان از این قاره به آن قاره بدون هیچ دغدغه‌ای می‌روند.

مسئول امور بانوان خانه کارگر مازندران گفت: امیدواریم نگاه مسئولان به جامعه کارگری بیش از پیش باشد و بدانیم زن کارگر شاید مظلوم باشد، اما مقتدر در جایگاه خود به فعالیتش ادامه می‌دهد.

عدم امنیت شغلی مهمترین دغدغه جدی کارگران و بازنشستگان است

در ادامه میرعلی شیرافکن، در آیین بزرگداشت روز کار و کارگر در مازندران با تبریک روز کارگر اظهار کرد: همه ما با حجم عظیمی از مشکلات کارگران و بازنشستگان آشنا هستیم و دغدغه جدی است که باید برطرف شود و اگر سالی یک مشکل برطرف شود هیچ مشکلی در این بخش نخواهیم داشت.

وی افزود: مهمترین دغدغه کارگران و بازنشستگان عدم امنیت شغلی است که نمی‌تواند برنامه ریزی درستی برای آینده خود داشته باشد و قراردادهای چند ماه نمی‌تواند آینده را بسازد. 

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار مازندران گفت: یکی از اصول زندگی برنامه ریزی است و بیکاری مهمترین عامل انواع فساد و معًلات اجتماعی است و لذا مهمترین دغدغه ما امنیت شغلی است.

وی افزود: سبد معیشت کارگران هم مهمترین مسئله است که هر روز کوچک و کوچکتر می شود و ماده ۴۱ قانون کار و حقوق و دستمزدها، مسکن و درمان از دیگر دغدغه های جدی کارگران است.

شیرافکن گفت: شورای عالی کار باید حداقل حقوق را تعیین کند که امسال با افزایش ۲۷ درصدی حقوق در حق کارگران اجحاف شده و این در حالیست که تورم و گرانی رو به افزایش است.

وی افزود: ما جامعه کارگری و بازنشستگان خواسته زیادی نداریم و تنها می خواهیم قانون بدرستی اجرا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز