خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد:

روند تحولات مثبت در جزیره قشم سرعت گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۲۱۵

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مجموع بازدیدها و گفتگوهای صورت گرفته در سفر به قشم نشان داد که روند ایجاد تحولات مثبت و رفع کمبودها برای شکوفایی این منطقه سرعت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، سید احسان خاندوزی در شورای اداری شهرستان قشم، اظهار کرد: ریاست جمهور برای گره گشایی و رفع مشکلات در سفرهای استانی دولت سیزدهم، تاکید ویژه دارد و سفر به قشم نیز با هدف تسهیل و تسریع رفع موانع انجام شد.

وی ادامه داد: رویکرد وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت سیزدهم، شفافیت، تسهیل و تسریع انجام فرآیندها و جلوگیری از ایجاد بروکراسی اضافی در فعالیت های اقتصادی و جذب سرمایه گذاری است و مناطق آزاد و سایر دستگاه ها نیز باید در این مسیر اقدام کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی واقعی نباید به واسطه سلایق مدیران معطل شوند چراکه وجود برخی رویه های اشتباه موجب از بین رفتن جاذبه سرمایه گذاری و کاهش انگیزه برای فعالیت اقتصادی در کشور می شود. به گفته خاندوزی؛ این منطقه دارای ظرفیت های بسیار متنوعی در حوزه های اقتصادی و گردشگری است و در قشم نباید جوان بیکار وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: مذاکرات و بررسی های متعددی انجام شده و لیستی از فعالان اقتصادی و مشمولانی که دارای مشکلات مالیاتی در سال های قبل از 95 آماده شده و در آینده نزدیک و پس از تایید مشکل آنها مرتفع خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه برخی نمی خواهند پیشرفت قشم را ببینند، افزود: با همگرایی و هم افزایی تمامی بخش ها و دستگاه ها در آینده شاهد شکوفایی و پیشرفت جزیره قشم باشیم.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه گفت: پیگیری مطالبات مردمی و مصوبات سفرهای استانی ریاست جمهوری برای پیشرفت و توسعه جزیره بسیار کمک کننده است.

عادل پیغامی تصریح کرد: در بازدیدهای میدانی و مذاکرات انجام شده با اعضای هیات دولت در سفر به جزیره قشم، امیدوار هستیم در آینده نزدیک موانع پیش روی پیشرفت و توسعه جزیره برطرف شده و بستر مناسب برای پیشرفت و توسعه قشم فراهم شود.

همچنین امام جمعه شهرستان قشم اظهار کرد: بابت دستورات ریاست محترم جمهور برای اجرای سریعتر پروژه پل خلیج فارس صادر کردند، تشکر داریم و امیدوار هستیم با هم افزایی و تلاش دستگاه های مرتبط با این طرح کلان ملی شاهد به نتیجه رسیدن هرچه سریع تر آن باشیم.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی ادامه داد: وجود گمرک شیلاتی به عنوان یکی از نیازهای اساسی فعالان حوزه شیلات و پرورش آبزیان در جزیره قشم، می تواند به افزایش تولید و تسهیل صادرات این محصولات بسیار کمک کننده باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه مسکن جزیره قشم در دولت سیزدهم یک انقلاب به وقوع پیوسته، تصریح کرد: هرچند طی ماه های اخیر مشکلاتی در زمینه افزایش قیمت زمین و ایجاد حباب قیمتی اتفاق افتاده است، اما واگذاری زمین به جوانان برای احداث مسکن اقدام بسیار شایسته ای بود که اجرایی شد.

امام جمعه شهرستان قشم در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد شغل و انتشار آمار مربوط به ایجاد شغل، دلیلی بر رفع معضل بیکاری نیست و باید به جایگاه مدیران و نیروهای شایسته بومی در عرصه های مختلف توجه ویژه ای داشت.

محمد محمدحسینی، فرماندار شهرستان قشم نیز در این جلسه گفت: سرعت انجام پروژه های آبرسانی، عمرانی و خدماتی برای مردم جزیره قشم در دولت مردمی سیزدهم سرعت بیشتری گرفته است.

سرهنگ حجت امیری کیا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج قشم نیز بخش دیگری از این جلسه گفت: وجود برخی خودتحریمی ها و تعارضات دوگانگی حاکمیت در جزیره قشم موجب شده تا فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد قشم با مشکلاتی مواجه باشد و باید با برنامه ریزی بستر مناسب برای جذب سرمایه گذاری و اصلاح قوانین ایجاد شود.

بر اساس این گزارش، رفع مشکل تامین آب شرب برای تمامی نقاط جزیره قشم، تسهیل مراحل نصب دستگاه MRI در بیمارستان قشم و تکمیل نیازهای درمانی و بهداشتی جزیره و رفع برخی مشکلات مالیاتی و تسریع فرآیند مربوط به اخذ مجوزهای مختلف از مهمترین نکاتی بود که در این جلسه مطرح شد و احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی وعده پیگیری آنها را مطرح کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز