خبرگزاری کار ایران

یک مسئول مطرح کرد؛

آینده صنعت گردشگری شیراز در بافت است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۱۲۲

مدیرعامل و رئیس هیأت‌مدیره صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی که در سفر به شیراز از بافت و خانه های تاریخی در تملک صندوق حفظ و احیا در این شهر بازدید کرد آینده صنعت گردشگری شیراز را در بافت تاریخی شهر توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، شهرام طلایی شکری با پیش بینی وضعیت صنعت گردشگری شیراز در آینده گفت: گردشگران در هتل های بزرگ آرامش لازم را کسب نمی کنند و آینده صنعت گردشگری شیراز در بافت تاریخی رقم می‌خورد.

وی با اشاره به واگذاری ۳۰ بنای تاریخی شیراز به مشارکت کنندگان و سرمایه گذاران بخش خصوصی در سال آینده گفت : برای تشویق سرمایه گذاران امتیازهایی برای تایید طرح مرمت و تسریع در فرآیند پیشرفت امور سرمایه گذاران در مرمت و بهره برداری از بناها در نظر گرفته شده است.

طلایی شکری افزود: در برنامه توسعه ششم دستگاه ها مکلف شده اند از محل اعتبارات خود بناهای تاریخی در اختیار را مرمت کنند، اما از آنجا که برخی دستگاه ها نتوانسته اند بناهای تاریخی تحت تملک را مرمت کنند، مصوبه هیات وزیران در دو نوبت امکان تغییر بهره بردار را فراهم آورده ودر کشور ۲۷۰۰ بنای در اختیار سایر دستگاه ها شناسایی شده است.

وی رویکرد صندوق را توسعه و احیا و نه کارکرد اقتصادی و درآمد زایی توصیف کرد و گفت: یکی از کارهای صندوق رقابتی کردن فضای سرمایه گذاری است که با یک ساختار چابک وبدون هزینه کرد عمرانی وجاری در جهت حفظ، احیا و مرمت و بهره برداری از اماکن تاریخی، فرهنگی در جهت خدمت به جامعه هدف و مخاطب می‌کوشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز